biz biraz büyümüşken, ben, biz ve metallica

metallica

yıl 1993. şaşaalı lise dönemimiz. okuldan kaçıp kaçıp beyoğlu turları. gitanes bar, haydar, hassickther. marşımız olmuş artık hassickther'de sürekli çalan holy diver. en büyük hastalığımız metallica. herşeye rağmen metallica. megadeth var, metallica var, slayer var o zamanlar, bir de selami şahin.

her genç gibi biz de grup kurup dalmışız laylaylom'a, dalmışız senkop'a. metallica çalıp, metallica söylüyoruz. matematik kursuna gidiyorum diye evden para alıp gözde müzikde kronik'in davulcusu torab'dan ders falan alıyorum. ne dinlersin, sorusuna judas priest deyince şaşırmış bir şekilde bakıyor yüzüme. hiç beklemediği belli, benim gibi daha o zamanlar sakalı bile çıkmamış bir tıfıldan bu cevabı.

tek izleyebildiğimiz konser pentagram konserleri sağda solda. caravan'da haftasonu kronik. gitanes' da cazır cuzur death grupları. yabancı grup mu? hayalden öte birşey.

derken, hayal gerçek olur, haber yayılır aleme. 25 haziran 1993 metallica inönü'de. inanmak ne mümkün. hem metallica, hem istanbul, hem de stad konseri. olacak iş değil. görülmüş bir şey hiç değil. gel gör ki o dönem sevgili ev halkımın garip bir huyu var. okul kapanır kapanmaz, pılı pırtıyı toparlayıp yazlığa göçüyoruz leylek misali. konserde okulların kapanmasından bir sonraki güne denk geliyor, ya da bir hafta sonrası. tam emin olamadım şimdi.

tutturuyorum tabii ben konsere gidicem, konsere gidicem diye. evin reisi olmaz diyor, yola çıkıyoruz. siz gidin diyorum ben gelirim otobüse atlayıp. cevap kesin ve net. hayır, hep birlikte gidiyoruz. o zamanlar görünüş asi ama babaya karşı çıkış hala yok. varsa yoksa anneye yüklen. yaa anne, gitmem lazım bu konsere mutlaka, diyorum, babana söyle oğlum cevabını aldıkça sinirden sinire koşuyorum. birşey yapmalı.

gece çöküyor metallica'nın atlarını koşturacağı şehrimin üstüne. ben, yere oturmuş, kafam ellerimin arasında düşünüyorum kara kara ufacık odamda. çınnn. cin fikir gelip yerleşiyor yine böyle sıcak bir haziran akşamında kafamın içine. chucky gülümsemesi kaplıyor yüzümü bir anda. balkona fırlıyorum hemen. etrafı kolaçan edip kimselerin ortalıkta dolanmadığından emin olunca balkonun öbür tarafına salıyorum kendimi, balkon demirlerine sıkı sıkıya yapışarak. şaka değil 3. kat. elim kaysa, ayağım kaysa aşağıdayım. kimsenin de görmemesi gerek ki rezil olmayalım sokağa.

şimdi sıra geldi kendimizi içerdekilere göstermeye. fısıltıyla annee, anneee bağırışları. fısıltıyla ama. eee tabii rezil olmayalım sokağa. hala anne ama. neyse ki sonunda duyurdum da çıktı geldi balkona. görür görmez ufak bi' çığlık. peşinden m bey' de geldiler hemen. geç bu tarafa oğlum manyak mısın, n'apıyo'sun orda?

belli değil sanki. atıcam işte kendimi aşağı. nah atarım gerçi ama bunu o an için sadece ben biliyorum. bi' cesaret çıkıyor ağzımdan cevap. konsere gitmezsem atarım aşağı kendimi. tamam allahın cezası tamam gel, gidersin. söz mü? söz.

mutlu son. kimseye bi' şey olmuyor. ertesi gün biletim elimde. saha içi. boru değil.

sabırsızlıkla bekliyoruz konser gününü. heyecan son noktada. 80 sonrası doğumlu gençlerin bunu anlayabilmesi o kadar kolay değil. hatta hiç kolay değil, her allahın günü bir dünya grup sınırdan içeri girip çıkarken. işim olmazsa gider seyrederim havası hakim artık.

büyük gün gelip çatıyor. saatlerce kuyrukta bekliyoruz ama kimin umurunda. koşarcasına değil direk koşarak giriyoruz sahaya. önce cult'ı seyrediyoruz. mikrofonu kordonundan tutup sallaması kalmış bir tek aklımda. bir de yanımızda duran aptüllika. aptüllika büyük adam o zamanlar bizim için. sonra metallica. uzansak dokunucaz sanki. bambaşka bir alemdeyiz. darki beni, ben darki'yi dürtüp duruyoruz. gözyaşları süzülüyoruz yanaklarımızdan ki hiçbir kadına akmamıştır belki o kadar. jason, jason diye çığlıklar atıyoruz avaz denilen organımsımızın yettiği kadarıyla. ben darki'nin omuzlarında, darki benim omuzlarımda.

ordan nasıl çıktığımıza dair hiçbirşey yok hatırımda kalan. belki sir darki hatırlıyordur birşeyler. emin değilim.

~ tarafından tgokdeniz Haziran 3, 2006.

Bir Cevap Yazın

 
