michael jackson ve rugan ayakkabıları(m)

michaelortaokul yılları. doksanlar falan. 5,5 yaşında okula başlamış bir zeka küpü olmaktan ve süt içmemekten dolayı ufacık tefecik bi' şeyim zaten sınıf arkadaşlarım arasında. ortaokula gidiyoruz ama hala bir ajan olma sevdası. bir nasıl yapar nasıl ederim de ajan olurum durumları mevcut.

iron maiden' ın kaset kapaklarına tav olup heavy metal falan dinlemeye başlamışız. bir de acid'ciler var o dönem, aciiiid aciiiid diye bağırıp duran. msn' in sarı gülen suratları ikonları. bir de michael jackson. idolüm. michael beyazlaşmasa ben siyahlaşıcam yani o derece bi' fanatizm durumu mevcut.

okullarda sabahçılık, öğlencilik diye kavramlar var. ben sabahçıyım o zamanlar. her sabah erkenden kalkıp annemin hazırladığı kahvaltıyı zorla yerken mutlaka michael' ın bir kaseti döner durur teybin içinde. ta ki kasedin her iki yüzü bitene kadar. okula gidişim falan ona göre ayarlanmış. o zamanlar ki olmayan ingilizcemle eşlik ediyorum smooth criminal'a.

eni yedi vok ki so eni yedi vok ki aye vok ki eni.

yubin hilda (burdan sonra ağızla bir davul verilir) dım tıs.

yubin hilda.

sumuut kıriminıl.

bunlarla bitmiyor tabii. michael gibi giyinmek de lazım. giyinicez de nerde giyinicez. o yaşta okuldan başka bi yere gittiğimiz yok. okul ev, ev okul. okul kıyafetleri standart. gri kumaş pantolon, kösele ayakkabı, lacivert ceket, mavi ya da beyaz gömlek. bunlar üzerinde oynamalı bi' şekilde.

anneye hemen baskı uygulama çalışmaları başlar. işe pantolonun paçalarını kısaltmakla başlamak lazım. anne tepkili tabii. manyak mısın olm, kısa paçalarla. sanki yokmuş alamamışız gibi. ağlamalar, zırlamalar. tamam allahın cezası, getir kısaltalım.

pantolonun paçaları kısaltılır. beyaz çoraplar zaten hazır. sırada ayakkabı var. michael'ın ayaklarında parlak ayakkabılar. rugan ne desen bana o zaman bi' balık cinsi falan derim muhtemelen. anneye sorulur tabii yine. anne, bu parlak ayakkabılar ne? rugan' mı diyosun. tamam işte ondan istiyorum ben. istediğimin olduğu günler o günler. el üstünde tutulduğumdan falan değil, tamamen cazgırlığımdan.

ayakkabılar da alınır. feci bi'şey oldu. paçalar kısa, beyaz çoraplar ve rugan ayakkabılarım. ayna karşısında moon walk denemeleri.

sıra en zor bölümde. şapka. michael jackson şapkası. nerden bulunur ki? ben ne bilirim fötr şapka nerde satılır? fötr de diyemem hem o zaman bilmiyorumdur muhtemelemen. michael jackson şapkası desem kim anlar?

işin bu bölümünde dedem devreye girer. aslında pek girmek istememiştir o sanırım. ben araklarım onun o michael jacksonvari şapkalarından birini. tamamdır artık herşey. bombayımdır.

sabah hepsi giyilip okula gidilir. yolda kasetçimin önünden geçerken kasetçi abim, hey michael diye seslenir. içimden, işte be olm, budur. bak nasıl da tanıdı adam derim ama maykıl karizması var bi kere bozmamak lazım. kafa hafifçe çevrilip selam verilir ve yola devam.

sonra ki günler hep bir break dance kursu aramakla geçti ama nafile. sene seksenlerin sonu, doksanların başı. türkiye'de dans deyince bi' tolgahan var, bi de tolgahan' ın dans grubu.

michael jackson sevgisi hala mevcut bünyede ama, o fotr şapka, kısa pantolonum, rugan ayakkabılarım nerdedir hiç bilinmez.

sonraları bi' de miami vice mı ne çıkmıştı. don johnson. sıcak yaz günleri. o zaman da keten spor ceket aldırmıştım. kolları kıvrılıp yukarı çekerek giymek suretiyle tabii.

~ tarafından tgokdeniz Haziran 7, 2006.

55 Yanıt to “michael jackson ve rugan ayakkabıları(m)”

  1. o dönem bi deri modası vardı. Böyle annelerin deri elbiseleri vardı, babaların deri ceketleri. Deriyi fazla bulup bize de yaptırmışlar birer ceket.

    omuzlarında apolet gibi çıt çıtlı bi şeyleri vardı benimkinin. maykıl ında deri ceketinin tam omuzlarında gri püskülleri vardı. aramis'im böyle simli iplerden apoletimi süslemişti.

    bacaklar birbirine geçmiş maykıl dönüşü yapardım bolca püsküllerim salım salım sallanırdı. waov havası yeterdi resmen.

    Nick name de o zamanlar maykuu. (Klipteki çocugun maykıla seslenmesinden hareketle)

    Ve tahmini 1,5 mt civarında devası bi uçurtma yapmıştık. (şimdilerde çocuk oyuncağı ama, çıtası tutkalı, ipi, kuyruğu, dengesi oof of)taşınamayacak cinsten.

    uçurtmanın ortasında kocaman maykıl ın parmak ucuna kalkma hareketini sembolize eden ikonu. Ne digital çıkış var ne fotokopi yaygın. oturup çizmişiz bire bir büyütüp sonra boyamışız. uçurtmayı bi salıyoruz gökyüzünde maykıl. hatta uçurtma uçuranlar bilir, selam bile verdirtirdik. preh preh

    bu comment "bant getirin parmaklarımı sarıcam" gizli itirafıyla bitsin ve de gitsin.

  2. Elli elli bokye elli elli bokye bokye ani adlı şarkısına hasta olurum . Beyaz ayakkabı olayı günümüze beyaz çorap olarak dönmüştür ve hala maykıl abimizin taklitleri çıkmaktadır. En son maykıl abimiz Müslüman oldu diye gazetelerde haber çıkmıştı işte bu haberden sonra ben gazete okumayı ve televizyon seyretmeyi bırakmıştım. 22/03/2006

  3. neden bıraktın gazete okumayı televizyon seyretmeyi yalan deyil gerçekten müslüman oldu mj yeni adı muhammed şerif hacı bile oldu dönüşünde fotorafları bile war sende harbi tam fanatikmişsin mj nin bende öleyim delisiyim mj nin :))

  4. Michael’ın en çok neyini seviyorum biliyor musunuz?

    Tanıdıkça sevilen bir yapısı var. Ne kadar tanırsam o kadar seviyorum. Yıllardır artıyor bu sevda. O yeryüzündeki en eşsiz insanlardan birisi. Sanatı apayrı bir seviyede zaten, ama fıtratı daha yukarda. İyi ki varsın Michael.

    http://www.MJTurkFan.com

  5. michael bence dunyanın en ii şarkıscısı olmaktran cok dunyanın en ii dansçısıdır onu bırakın ben ce genclik yıllarındaki yuzu cok sempatık vade karızmatıktır ii ki varsın michael. ben mike sarkısı dinlemeden birgune baslayamıyorum sıkılmam gerekecegine aksine daha cok baglanıyorum ben bu adama bide musluman oldugunu duyuyoruz inşallah dogrudur

  6. kadifhe konseyi, sayın müümin maykıl ceksın beyin ramazan bayramını kutlar. malum aramızda saat farklı var, adam biraz da yoğun anca bayrama mesajı görür.

    acabaislamicversiyonlubeatitcoverıyaparmımeraktayım

  7. arkadaşlar hepiniz çok güzel şeyler yazmışsınız. tabi bu beni çok mutlu ediyor. Michael hakkında böle şeyler. bende Michael ı tüm kalbimle ve herkesten çok seviyorum.

  8. bence maykel
    güzel
    degil
    reset
    çekcem
    ona
    bu
    arada
    reset
    demek silerim demek

  9. her zaman kral michael jackosn yahudiler amacına ulaşamayacak iftiralar michaelı yıldıramaz ve bizleride yıldıramaz.adam dünyanın 1 numarası ve müslüman oldu inşallah.onu kimse geçemez.kral michael jackson zalim yahudiler kazanamaz anca iftira atarlar.ölene kadar michael severiz biz

  10. Arkadaşlar bütün yorumlar çok hoş güzel ama bir konuda yanılıyorsunuz Michael Jackson müslüman falan olmadı.Ayrıca olmadığına dair basın açıklaması bile mevcut eğer gerçekten olsaydı bunu tüm dünyaya duyururdu ki o kadar dürüst ve kalite bir insandır.

    Yazıya gelince müthiş bir yazı ellerine sağlık.

    Michael Jackson dünya müzik endüstrinin bir daha hiç göremeyeceği gelmiş geçmiş en büyük sanatçıdır.

    Dünyanın en çok satan albümü MJ’a aittir yıllardır kırılamayan ve muhtemelende kırılamayacak 100’lerce rekora sahiptir.

    Kısacası ölsede yaşasada hep efsane ve 1 numara olarak kalacaktır.

  11. hey çorç versene borç olmaz maykıl bende de yok..mesela

  12. ben mj hayranıyım hala da devam eden mükemmel bence
    kimileri bıraksaada mj yi ben hala devam ediyorum
    bırakmam da bende ayrı bir havası oldğunu düşünenlerdenim dansıyla her şeyiyle idol olduğu
    kesindir kimi salaklar kabul etmesede tarzı hala tarz hala KİNG OG POP

  13. thom bey kingkong vardı film sora onun commodore için oyununu da yaptılar, hatırlar mısın. hatırlamazsan i…🙂

  14. ..hey maykıl yandan kaykıl…

  15. michael hayranim ama su aralar oryada yok nerede oldugunu bilen var mı

  16. Beyler ben kucuklugumden beri mj hastasıyım 50pop koleksıyonum bıle var ınsallah daha fazla olur eldıvenını aldım yurt dısından ama ayakkabıyı bulamıyorum bılen varsa lutfen mail atsın bana OLENE KADAR SENI SEVICEZ MJ (KİNG OF POP)SEMİ OLUMUNE SEVYORUM JACKSON🙂

  17. arkadaslar aslında mıchael jacksonun hareketlerini yapabilmek icin fizikte önmli

  18. Michael Jackson’a rakip yoktur.O dünyanın gelmiş geçmiş en iyi popçusudur ve öyle de kalacak.Onun rekorlarını kimse alt üst edemez.Michael Jackson, Elvis Presley’in rekorlarını alt üst etmiş biridir.Okulda bile dansını yapıyorum Michael Jackson’un.Moon Walks(magic moves)bu hareketi yaparken biraz zorlanıyorum o kadar.Bi de beyazlığa özenmeseydi iyi olucaktı aslında🙂 Ama beyazken makyajlı haliyle eski halinden daha karizmatik biri oluyor yaa.Adama hastayım offf…(bayan değilim:D)Bide şu boş taciz iddaaları yok mu Michael’i sevmeyenlerin.En çok buna sinir oluyorum.Hadi 1-2 kere yapmıştır açıklamalarını bile yaptı kabul etti yaptığını.Ama en az 10 kere mahkemeye çıktı boş sebepler yüzünden.Hastayken bile mahkemeye getirildi Michael.Çoğu insan yaptığı bazı davranışlardan dolayı akıl sağlığının yerinde olup olmadığı hakkında şüphe ediyordu.Ama Michael, Dansında da gördüğümüz gibi ruhen de Hiperaktif biridir.Kendisinin sevildiği bir yönde budur aslında.Çok seviyorum bu adamı yaaa oooooooof….Bide Yiğit’e bayılıyorum Michael kadar olmasa da çok güzel yapıyor.Acayip özeniyorum, özendikçe hırslanıyor danslarını deniyorum ve başarıya ulaşınca da dünyalar benim oluyor.MERT nickli arkadaşımızın dediği gibi;
    FOREVER MICHAEL JACKSON !!! HEP SENINLEYIZ MICHAEL!!

  19. Break Dance Öğrenmek istiyorum diyorsaniz doğru adrestesiniz Breakdance Beyinle vucudun birleşmesidir ben kiloluyummu diyorsunuz. ?Ben Zayıfımmı diyorsunuz asla başaramammı diyorsunuz. ?Hayır bunlar tamamen yanlış terimler breakdance vucutlan beyinin birleşmesi demektir Siz inanın yeter inanmak başarinin yarisidir eğitim bizim işimizdir breakdance r&b hiphop dans dersleri verilir Ben KiloLuyummu Diyorsun Çok zayıfım Breakdance yapamammı Diyorsun Boyum Uzun yakışmazmı diyorsun. ?Bunlarla hiç bir alakasi olmayan bir düşünceye kapılmışsın Breakdance bizim işimiz İçindeki Dans Ruhu Varsa Kendini bize bırak Biz gereken eğitimi veririz Önce kendine inan İnanmak başarinin yarisidir İşte size yepyeni bir imkan Profesyonel hiphop r&b Koreografı Yılmaz nişanci Adres: ATATÜRK BULVARI ELİT SOK.NO4 KARTAL İSTANBUL SELİM AKBENİZ SPOR CENTER İrtibat: 0216 488 34 95 gsm:0505 380 59 22 yılmaz nişancı

  20. ona aşğşım hayranıyım onu çok ama çok seviyorum

  21. Michael jackson Amerikada hiçbir sanatçının yapamadığını yaptı ve zenci düşmanı yahudi lobisine şarkılaryla meydan okudu.o şarkılar they dont care about us ve black or white dır.bu yüzden michaeldan nefret ederler amerikalı bazı faşistler,Bu yüzden iftira atarak rahatlıyorlar. O iftiralara aptallar inanır. Ve şunu herkes bilsin michael jackson yoksul,haksızlıklara uğramış halkın her zaman dostu olmuştur ve onların sesi olmuştur.NE MUTLU MİCHAEL JACKSON HAYRANIYIM DİYENE…KRALIN KRALIYIZ MİCHAEL HEP SENİN YANINDAYIZ.YOU ARE NOT ALONE

  22. Amerika iki kişiyi keşfetti bunlardan bir tanesi elvis diğeri ise gelmiş geçmiş müzikleriyle dansıyla yaptıklarıyla bir tek insan o MİCHAEL JACKSON dünya mega starı KİNG OF POP her insan onun gibi olmak ister ama olamaz yapaz onun tarzı yaşam şekli çok farklı ama insanlar onu silmek için elinden gelini ardına koymuyorlar haberlerde gazetelerde okumuşsunuzdur çocuklara taciz yapıyor dediler yok kokain kullanıyor dediler ve 10 adet dosyalarla mahkeme huzuruna çıktı sonuç 10 dosya yanıp gitti sonrada her zamanki gibi rüşvet vermiştir diyorlar o müslüman olmak istiyor ve olduda bahreyn de yaşıyor michael jacksonu amerikada yaşayan yahudi bir müzik şirketi keşfetti ismini hatırlıyamıyorum şu anda müslüman olmak istediğinden dolayı karalamak istiyorlar oda taciz suçlaması ki bütün dünya biliyor o tek dir cevaplarınıza ve görüşlerinize hazırım msn adresim shn_jackson@hotmail.com beklerim saygılarımla SAHİN JACKSON

  23. Michael gibi bir insan dünyayada bir daha gelmeyeceğine adım gibi eminim. O bütün insanların sevgisinin en büyüğünü kazanmış bir insan. Rekorların en büyüğünü kırmış bi insan. Thriller. Zaten bu konuda konuşmaya gerek de yok. Ha konuşulmazmı. Konuşulur tabi hemde nasıl konuşulur. Zaten Thriller Müzik sektörüne yeni bir çağ açan şarkı! Başka hangi bir kişilikte var bu şekilde kırılması neredeyse imkansız gibi başarılar. Ona olan sevgim hergün daha da çok artıyor.

    Ne Mutlu Michael Jackson Hayranıyım Diyene!!!

    Not: Arkadaşlar sizlerle tanışmak ta isterim. Lütfen beni ekleyin;) dreco_1991@hotmail.com

  24. ben michael in çok büyük bir hayranıyım!! onun şarkılarını dinlemeden bir tek gün geçiremiyor ve onu internetten takip ediyorum!! ben michael in danslarınada hastayım ve onu izleye izleye işi biraz olsun çözüp arkadaşların yanın da dans ediyorum o kıng of pop (ayrıca MoonWalker)🙂

  25. arkadaşLAr michael ayakkabıLarı nerden aLınır biLen varmı

  26. ARKADAŞLAR MJ PATENTLİ AYAKKABISININ NERDE SATILDIĞINI BİLEN VARMI

  27. mjturkfan buraya toplanmıs iyi mi🙂
    patentli ayakkabı hiçbir yerde satılmaz arkadaşlar boşuna aramayın, ama mjturkfan.com da mjilker var o kendisi ozel yaptırmış o ayakkabılardan. isterseniz ona sorun sizde yaptırabilirsiniz.

  28. ben mehmet maykıllın hayranıyım beni tanımak isteyen fb.mehmet_1992@hotmail.com eklesin maykıl eski formuna dön

  29. cok severim kendisini özwllikle dansunu severim keske mersine gelse
    adım baran
    bizim eve gel

  30. ark mj nerde 0satıldıgını bılen warmı

  31. maykıl abinizden slm hepinize iyi günlerrr
    mersinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
    idman
    yurduuuuuuuuuuuuu
    sizle
    gurur duyuyyor

  32. maykıl giysisi nerde bulabilirim
    mrsinde bilen varsa yanıt yatsın 10dk yaaaaa

  33. sayın baran ya da maykıl abi gecikme için kusura kalma 10 dk ya cevap istemişin… maykıl giysisi mersinde satan yok hem sıcak memlekette o kıyafetler pişirir insanı. aydın’da bi terzi birebirini dikiyomuş google’dan bi search et istersen. umarız yardımcı olabilmişizdir.

    mersin halkı-miy elele birlikte daha yüksek kümelere

  34. maykıl abinin giysisinin nerde satıldıını bileen varmı? varsa soyleyin lutfen yaaaaaaaaaa

  35. bende onun msn adresi var hemde spacesi bile var arkadsımda ama beni kabul etmedi galiba

  36. Dünya’ya onun gibisi bir daha gelmez . O her zaman suçsuzdu . Zaten hep iyilerin başına sürekli kötü şeyler gelir .

    Seni seviyoruz Michael . We love youu !

  37. slm mrb herkeze bn 1992 dogumluyum ve 10 yasımda micheal jacksonun smooth criminal videosunu izlediğimde müziği ve dansı beni derinden etkılemıstır ve dangerous videosunu izlediğimde hayranı olmustum moonwalk dansını yapabılme için sadece 1 hafta urastım ve sonunda basarmıstım ve ondan sonbra side walk dansını yaptım ve dahası geldi su an her hareketini yapabılıorum ve 16 yasındayım micheal jackson un moonwalker filmini izledim filmin bası harıka efsane şarkısı ve efsane hareketi olan bille jean & moonwalk ideolüm olmustur bn micheal jacksonu yasayayamadım ama onun hayranıyım o popun kralı onun gibisi bir daha dunyaya gelmedi gelmeyecekte micheal jacksonu ne kdr ck dınlersenız o kdr hayranı olursunuz ne kdr tanırsanız o kdr seversınız thiler albümü beni buyulemiştir benim yasımdakıler rap mzk dşnlerken bn micheal jackson dinliodum bni dıslıolardı ama onlar bu zevki yasayamadılar ve yasayamıcaklardı bılıodum tek isteğim istanbula konsere gelirken haytta olsaydım ve konserine gitseydim ve onu yaşayabılseydım…

  38. s.a bütün michael jacksoncular:)

    michael yeryüzü fena sarsmıştır ve o dünyayı sallarken bizim gibi yerinde duramayanlarda burada duygularını birbirleyile paylaşıyor sanırım:) bende ilk smooth criminal videosuyla işe başlamıştım hehe daha sonra thriller i izleyince o dans ve müzik ilgimi çekmekle kalmayıp büyülemişti çünkü 1982 yılında öyle bir şarkının ve dansın olması inanılır gibi değildi ki inanamıyordum:)

    öle böle zaman geçti dahada eski çıkarttığı şarkıları dinledim

    1980 şarkıları 1978 1977 den 5 jacksonslara kadar gerçektende kulaklarım duyuyor hissediyor ama zihnim hala birşey anlayamıyordu tamamen etkilendim hemen albümlerine saldırdım…

    thriller bad dangerous botdf history vb….bu adam gerçekten harika ve gençlik yıllarına bakıyorumda masum bi duruşu var ve 340 milyon $ bağış yapmış birisi olması dahada güzel:)

    haberlerin %90 ının yalan olduğu bir dünyada yaşarken böylesine bir insanın üzerine atılan suçların gerçekliği tamamen tartışılır ve hiç bir suçlama için en ufak bir delil bile bulunamamıştır bu durum ise michael in haklılığını gösteriyor:)

    bu adam harika Allah’ın dünyaya gönderdiği en büyük sanatçıdır hiç bir yerden çalmadan hiç kimseye özenmeden hiç kimseyi taklit etmeden ve şarkı sözlerinin çoğunu kendi yazarak böylesine müthiş ve enfes şarkılar yapmasının yanı sıra akıllara zarar dansları sonsuza dek sürecek…ve dünya bir siyahın tüm gönülleri feth ettiğini unutmıyacak:)

  39. ben maykıl ceksının kardeşi

  40. bence maykıl ceksının zenciyken ve bonus kafaluıyken dahada yakışıklıydı ama şimdi hiç güzel değil ve burnu maymun gibi ama ben ginede ölmesine çok üzüldüm

  41. maykıl ceksın iyi ve nustüman olarak oölü ve oyüzden cok iyi birisi ve mekanı cenet eylesin

  42. slm herkeze maykıl ceksın herkez seviyor ve imdi her kez üzülüyo oyzden ben de üzülüyorum şimisi onun icin yorum yapıyorum ve çooooook üzülüyom ve mekan ın cenet ielisin offffffffffffffffffffff

  43. herkeze lelam maykıl ceksin cfok ağldım ve neden ağladım öldü icin herkeze by

  44. KESKE ONUN GİBİ BİR DAHA DUNYAYA GELSE KESKE BİZE SU GUZEL DANS FUKURLERİNDEN ORNEK OLSAYDI YA BİSEY DİYEMİORUM SADECE TEK KELİMEYLE MUKEMMEL …..

  45. mjturkfan buraya toplanmıs iyi mi
    patentli ayakkabı hiçbir yerde satılmaz arkadaşlar boşuna aramayın, ama mjturkfan.com da mjilker var o kendisi ozel yaptırmış o ayakkabılardan. isterseniz ona sorun sizde yaptırabilirsiniz.

  46. cok saoL doStm🙂

  47. SLM BEN K.ELİNDEN CANSU MİCHAEL JACKSON DANSI ÖĞRENMEK İSTİYORUM AMA BURDA YOK.BAŞKA Bİ ŞEHREDE GİDEMEM.LÜTFEN BANA YARDIM EDİN NOLUR YA UCUZ BİŞEKİLDE Bİ CD FLAN BULSAM ÖĞRETEN ONADA RAZIYIM.AMA NERDE BULURUM BİLMİYORUM.LÜTFEN YARDIM EDİN……

  48. cok saoLasn doStum🙂

  49. ~~mj~~~Herkesten choq sefiomm~~mj~~:) blen vrsa bıse sorjam yha tozlugunu ayakkkabısını aldym ceqeti qaldı nerdenn alablrm ceqeti??

  50. Bişe soleinnn uleynn

  51. “SADECE ŞAPKA” sloganıyla, promosyon şapka imalatı yapan firmamız, uzman kadrosu ve yılların verdiği birikim ve tecrübeyle siz değerli seçkin müşterilerimizin hizmetinde olmaktan kıvanç ve mutluluk duymaktadır…

  52. “sıl okuyacas?

  53. Los Angeles Times gazetesi, internet sitesindeki haberinde, belediye ve polis yetkililerine dayanarak, “Pop yıldızı Michael Jackson’ın, bugün öğleden sonra derin koma halinde hastaneye varmasının ardından ölü olduğu doktorlar tarafından ilan edilmiştir” ifadesini kullandı.

    AP de durumdan haberdar olan bir kişinin kendilerine Jackson’ın öldüğünü söylediğini bildirdi.

    Fransız haber ajansı AFP de Amerikan magazin sitelerinden TMZ’ye dayanarak ünlü yıldızın kalp krizi sonucu öldüğünü duyurdu.

    İnternet sitesi TMZ.com’daki haberde bugün yerel saatle öğleden sonra kalp krizi geçiren Jackson’ın evine giden acil servis görevlileri eve ulaştığında, ünlü yıldızın nabzının atmadığı ve bütün çabalara rağmen hayata döndürülemediği belirtildi.

    “Görevliler eve ulaştığında Jackson’ın öldüğü belirtilirken”, hastanede de ünlü yıldızın hayata döndürülmeye çalışıldığı, ancak bütün çabalara rağmen tepki vermediği dile getirildi.

    Sanatçının babası, oğlunun sağlık durumu ile ilgili bilgi vermemekle beraber, “Las Vegas’tayım. Ama Los Angeles’daki kişiler beni aradılar ve Michael’in hastaneye götürüldüğünü söylediler. Annesi hastaneye gidiyor” dedi.

    Michael Jackson’ın ölümü resmi olarak henüz doğrulanmadı.

    Sahnelere geri dönecekti
    Uzun süredir sahnelerden uzak olan Jackson, önümüzdeki ay Londra’da vereceği bir dizi konserle sahnelere geri dönmeyi planlıyordu.

    Hayatı boyunca 13 Grammy ödülü alan şarkıcının, toplam albüm satışlarının şimdiye kadar 750 milyonu bulduğu tahmin ediliyor.

    2005 yılında çocuk tacizi suçlamasıyla yargılanıp, beraat ettikten sonra inzivaya çekilen ünlü şarkıcının sağlığı konusundaki endişeler uzun süredir dile getiriliyordu.

    Michael Jackson’ın hayatı
    Jackson Ailesi’nin yedinci çocuğuydu, 1971 yılında 11 yaşındayken Jackson 5 grubuyla müzik hayatına atıldı. ‘King of Pop’ lakabını alması, Off the Wall (1979)[ Thriller (1982), Bad (1987), Dangerous (1991), HIstory (1995) gibi başarılı solo albümler sayesinde olmuştur.

    Jackson, 29 Ağustos 1958 tarihinde, Amerika’nın Indiana eyâletinin, Gary şehrinde doğdu. Dokuz çocuklu bir ailenin yedinci üyesi olarak dünyaya gelen sanatçının tam adı, Michael Joseph Jackson’dır. Şarkıcının fabrika işçisi olan babası, Joseph Jackson, müziğe tutku derecesinde bağlıydı ve boş zamanlarında gitar çalıyordu. Eşi Katherine (Scruse) ile evlenip kalabalık bir aile haline geldikten sonra, bu ilgisini çocuklarına da aşıladı.

    Jackson 5 dönemi
    60’lı yılların başlarında büyük erkek kardeşleri, Jackie, Tito ve Jermaine, babaları tarafından organize edilen “The Jackson Brothers” adında bir grup kurarak, kulüplerde şarkı söylemeye ve yarışmalara katılmaya başladılar.[26] Jackson’un sahip olduğu ses ve dans yeteneği, kısa zamanda fark edildi. Henüz yaşı küçük olmasına rağmen, özellikle solo şarkılardaki performansı nedeniyle, 1964’de, diğer kardeşi Marlon’la birlikte gruba dahil edildi. Artık beş üyeden oluşan kardeşler, grubun adını “The Jackson 5” olarak değiştirdi.

    1968’e kadar geçen süreçte, amatör çalışmalarına gece kulüplerinde ve barlarda devam eden grup, Harlem-New York’ta bulunan Apollo Tiyatrosu’nda düzenlenen bir yarışmada birinci gelerek, dönemin en ünlü R&B plak şirketi Motown’ın kurucusu Berry Gordy’nin dikkatini çekti. 1968’te Motown’la imzaladıkları sözleşmeden sonra Kaliforniya’ya taşınan grubun yıldızı hızla parlamaya başladı.

    Söz konusu şirketten Suzanne de Passe’ın menajerliğinde çıkan ilk dört tekli, “I Want You Back”, “ABC”, “The Love You Save”, “I’ll Be There” listelerde bir numaraya oturdu. O-Jays grubu ve James Brown gibi soul müziğin önderlerinin izinden giden The Jackson 5, 70’lerin başında zenci pop ve soul vokal gruplarının dünya çapında bir numaralı temsilcisi haline gelmişti. Michael Jackson ise, bu yeni müzik tarzını kendi içerisinde, dansıyla birlikte harmanlayarak, özgün bir tarza dönüştürecek, kendi kulvarında yalnız koşacaktı. Grubun bu hızlı yükselişinden sonra, güçlü sesiyle, farklı dansıyla oldukça sivrilen ve öne çıkan Michael Jackson, 1971-1976 yılları arasında halen The Jackson 5’a bağlı olarak, yine Motown’dan, “Got To Be There”, “Ben”, “Music and Me” ve “Forever Michael” adlı ilk solo albümlerini çıkardı.

    İlk solo albüm
    1978’e gelindiğinde ise, Michael için farklı tecrübeler söz konusu olacaktı. Jackson, korkuluğu canlandırdığı “The Wiz” adlı müzikal filmde, aralarında aşk dedikodusunun çıktığı Diana Ross ile birlikte rol aldı. Tam da bu dönemde, müzikalde kullanılacak olan şarkıları aranje eden Quincy Jones’la Michael’ın yolları kesişti. Jones, ünlü pop starın gelecekteki başarısının ortaklarından biri olacaktı. Çünkü, film prodüksiyon aşamasındayken, Jackson’la Jones oldukça uyumlu bir ortaklık kurdular ve Michael’in bağımsız ilk solo albümünü birlikte yapmak için anlaştılar. Böylece 1979’da, ünlü şarkıcının ilk bağımsız solo albümü olan “Off the Wall”, Jones’un prodüktörlüğünde Epic Records’tan çıktı.

    “Don’t Stop ‘Til You Get Enough”, “She’s Out Of My Life”, “Off The Wall”, “Rock With You” gibi dünya çapında ses getiren birçok hit parçayı içinde barındıran bu albüm, inanılmaz satış rakamlarına ulaşarak, Michael’ı pop müzik ve eğlence dünyasının idolü haline getirecek; sanatçıya ilk önemli ödüllerini kazandırmaya başlayacaktı. 1980 yılında, American Music Awards tarafından 3 dalda ödüle layık görülen albüm (En İyi Soul/R&B Albümü – Off the Wall, En İyi Soul/R&B Erkek Şarkıcı, En İyi Soul/R&B Şarkı – Don’t Stop ‘Til You Get Enough), birçok liste başarı ödülünün de sahibi oldu. Aynı yılın Şubat ayına gelindiğinde, Michael yine “Don’t Stop ‘Til You Get Enough”la “En İyi R&B Erkek Vokal” dalında ilk Grammy ödülünü aldı.

    Thriller
    1982 yılı, ünlü pop yıldızı için neredeyse bir dönüm noktası oldu. Jackson’ı hemen hemen bugün bulunduğu noktaya getiren ve efsaneleştiren albüm, “Thriller”, Epic Records’tan yine Quincy Jones prodüktörlüğünde müzikseverlerin beğenisine sunuldu. Genellikle arka arkaya, tekli halinde piyasaya sürülen albümün “Wanna Be Startin’ Somethin'”, “Billie Jean”, “Beat It”i de içeren her şarkısı hit oldu ve müzik tarihinde tüm zamanların en yüksek satış rakamına ulaşarak rekor kırdı.

    Şarkıların yanı sıra, dört hit parça için kısa film tadında çekilen, güçlü ve geniş bütçeli prodüksiyon gerektiren ilginç klipler de büyük yankı uyandırdı. MTV, Billie Jean’le, ilk defa zenci bir şarkıcının video klibini yayınlamış oldu. Fantastik bir konuyla kurgulanmış ve danslarla görsel bir şölene dönüştürülmüş Thriller şarkısının 13 dakikalık klibi ise, patlama yaptı ve gelen talepler üzerine VHS formatında piyasaya sunularak, yine ulaşılamayacak bir satış rekoruna imza attı.

    Michael Jackson ve Paul McCartney’in The Girl Is Mine düeti 37 hafta zirvede kalan ve Billboard albüm listesinde 122 hafta geçiren Thriller, elbette birçok ödülü de beraberinde getirdi. 1984 yılında, 12 dalda aday gösterildiği Grammy’den 8 ödülle ayrılan Jackson, bir gecede en çok ödül alan sanatçı ünvanını, 2000 yılında Carlos Santana egale edene kadar elinde tutmayı başardı (Ödüllerin yedisi Thriller’a giderken, biri de, 1982’de seslendirdiği “Someone in the Dark”a verildi). Albüm aynı yıl, 8 Amerikan Müzik Ödülü, 4 Amerikan Video Ödülü, 3 MTV Video Müzik Ödülü ve Üstün Başarı Ödülü almaya hak kazandı.

    1984’te, Thriller rüyası devam ederken, kardeşleriyle tekrar bir araya gelerek “Victory” albümünü çıkardılar.

    1985’te, “Beat It” adlı şarkısını, alkollü araba kullanmaya karşı televizyonlarda ve diğer basın-yayın organlarında yürütülen kampanyalarda kullanılmak üzere bağışlaması nedeniyle, dönemin devlet başkanı Ronald Reagan tarafından, teşekkür amacıyla Beyaz Saray’a davet edildi.

    Jackson ileriki yıllarda, ünlü bir dünya starı olarak, çok daha fazla ses getirecek sosyal sorumluluk ve insani yardım projelerini hayata geçirecekti. Bunlardan en önemlisi, USA For Africa kampanyası çerçevesinde, özellikle Doğu Afrika’da açlık sınırında ve yardıma muhtaç bir şekilde yaşayan insanlar için, Lionel Richie ile birlikte yazdığı “We Are the World” parçasıydı. Dünya çapında en çok satış rakamına sahip tekli olma özelliğini hala taşıyan şarkı, Stevie Wonder, Tina Turner, Diana Ross, Ray Charles, Cindy Lauper, Bob Dylan, Bruce Springsteen gibi ünlülerin de aralarında bulunduğu 40’dan fazla popüler sanatçı tarafından seslendirildi. Bu başarının ardından, We Are The World’le Richie ve Jackson, Yılın Şarkısı dalında Grammy Ödülü’nü almaya hak kazandı.

    1985 yılı yıldız şarkıcı için yalnızca övgülerle geçmedi. Jackson, içinde birçok ünlü sanatçı tarafından seslendirilmiş parçanın yanı sıra, özellikle Beatles’a ait 200’den fazla şarkının telif hakkını bulunduran ATV Müzik’in en büyük hissesini satın alarak, birçok tartışmaya neden oldu. En sert tepki de müzayedeyi düzenleyen yakın arkadaşı, söz yazarı Paul McCartney’den geldi. Bu olay, dostluklarının ve bilhassa ortak söz yazarlığı çalışmalarının sonu oldu.

    ‘Bad’le ününe ün kattı
    1987’de pop yıldızı, “Bad” albümüyle müzikseverlerin karşısına çıktı. Quincy Jones’un prodüktörlüğünü üstlendiği son Michael Jackson albümüydü ve yine Epic Records etiketi taşıyordu. Satış rakamları sanatçının beklentisinin altında olsa da -yaklaşık 30 milyon adet-, “I Just Can’t Stop Loving You”, “Bad”, “The Way You Make Me Feel”, “Man in the Mirror” ve “Dirty Diana” gibi tekliler listelerde aynı anda bir numaraya oturarak bir ilke imza attı. 2008 itibariyle, albümü 30 milyon kopya, ABD’de sekiz milyon gönderileri de dahil olmak üzere dünya çapında satılmaktadır.

    Ancak ünlü şarkıcı, 1988 yılında kendi yazmış olduğu Moonwalk adlı otobiyografisinde, sadece iki tane estetik operasyon yaptırdığını ve çenesindeki yaralardan dolayı da cildi için cerrahi işlem uygulandığını yazdı. Bad’in klibi de tüm bu sansasyonlara rağmen, oldukça iyi bir satış rakamına ulaştı.

    Jerry Kramer ve Colin Chilvers tarafından yönetilen; Kellie Parker, Sean Lennon ve Brandon Adams’ın Jackson’a eşlik ettiği “Moonwalker” adlı müzikal film, 1988 yılında gösterime girdi ve izleyiciler tarafından büyük ilgi gördü. Filmin VHS sürümü bir milyon satış adediyle yeni bir rekora imza attı. Artık yıldız sanatçı, pop,rock ve soul müziğinin kralı ilan edilecek ve Elvis Presley[63], Beatles[63], Frank Sinatra gibi dünya çapında üne kavuşarak zirveye oturmuş bir idol haline gelecekti.

    Filmin başarısından sonra, paparazzilerden ve hakkında türetilen dedikodulardan bunalan Michael, Hayvenhurst’te ailesiyle birlikte yaşadığı evi terk ederek, 2700 dönümlük dev bir alana kurulu Neverland çiftliğini satın aldı ve orada gözlerden uzak yaşamaya başladı. Çok küçük yaşta hayata atılmak zorunda kaldığı için, özlemini kurduğu çocukluk günlerini yaşayabilmek adına, lunaparktan hayvanat bahçesine, büyükçe bir göle kadar kendine apayrı bir dünya kurdu bu çiftlikte.

    1991’de, Jackson, müzik şirketini değiştirerek astronomik bir rakamla Sony’le sözleşme imzaladı. 15 yıllık bir sürece ve altı albüm ile bir film çalışmasına dayanan kontrat, Michael’e sağladığı ekonomik getiriyle, adından çok söz ettirdi. Aynı yılın Kasım ayında, sanatçının yeni albümü “Dangerous” piyasaya çıktı.

    “Ben yalnızca dürüst olmak isteyen, insanları mutlu etmeye çalışan biriyim.Tanrı’nın bana ihsan ettiği yeteneğim aracılığıyla onlara biraz olsun ‘kaçış duygusu’ vermek amacım.Kalbim burada işte. Tüm yapmak istediğim bu…”

    Michael Jackson, albümün hit parçası olan “Black Or White”a David Lynch yönetmenliğinde çekilen klip, olay yarattı. Klip, şiddet, cinsellik ve ırkçılık gibi öğelere gönderme yapıyor; özellikle sonlarına doğru görülen bazı sahnelerle şimşekleri üzerine çekiyordu. Sözkonusu klibin, medya ve kamuoyunda yarattığı tartışmalar nedeniyle, Jackson bir basın bülteni yayınlayarak üzüntüsünü ifade etti ve ihtilafa konu olan bölümleri kaldırttı. Bu sansasyonlara rağmen, “Remember The Time”, “In The Closet”, “Jam” gibi hit parçalar daha çıkaran albüm, 17 milyonluk bir satış rakamına ulaştı. Sanatçının çıktığı ikinci dünya turnesi, hemen her ülkenin basın-yayın organları tarafından birebir takip edildi.

    1993’de 27. Superbowl maçının devre arasında mini bir konser veren Michael, Amerikan televizyonlarında o zamana kadar elde edilmiş en büyük izlenme payına sahip oldu ve yaklaşık 100 milyon kişiyi ekranları başına topladı. Şubat ayında düzenlenen 35. Grammy Ödül töreninde, Jackson’a “Yaşayan Efsane” ödülü verildi. Mart ayında ise, Soul Train tarafından Yılın Hümanisti ödülüne layık görüldü.

    Jackson, “HIStory: Past, Present And Future” adlı yeni albümününün birinci bölümünü, 1995’in Haziran ayında çıkardı. HIStory Begins, albüm serisinin başlangıcıydı. ve cover’lanmış 15 eski hit parçadan oluşuyordu. Serinin ikinci bölümü, History Continues ise, 15 yeni parçayla piyasaya sürülmüştü. İlk albümün ilk teklisi, büyük liste başarısı sağlayan “Scream” oldu.

    Kızkardeşi Janet Jackson’la birlikte seslendirdiği bu parçaya çekilen klip ise, tüm zamanların en pahalı videosu oldu. Jackson, yarım şirket sahipliğini korunur gibi hatta daha fazla şarkı için haklarını açık $ 95 milyon kazandı.

    Jackson kardeşler “Scream”le, MTV Video Müzik Ödülleri gecesinden, farklı kategorilerde 3 ayrı ödülle ayrıldı. Anti-Semitik ifadeler içerdiği için Yahudi toplumunun tepkisini çeken “They Don’t Care About Us” şarkısı, History albümünden çıkan dördüncü tekli oldu. Parçanın anti-semitik sözleri, sonraki düzenlemelerde sound’a uygun bir şekilde değiştirildi. Bu arada Michael; Elvis Presley’in kızı olan Lisa Marie Presley ile evlendi. Ancak evlilik 18 ay gibi kısa bir zaman sürdü.

    Albümün başarısı üzerine 1996’da yine dünya turnesine çıkan Michael, henüz konserler devam ederken Deborah Jeanne Rowe ile evlenerek; Michael Joseph Jackson, Jr. (Prens olarak da bilinir) adında bir erkek ve Paris Katherine Jackson adında bir de kız çocuk evlat edindi. Ancak bu evliliğini de sürdüremeyen Jackson ile Rowe, 1999 yılında olaylı bir şekilde boşandı.

    1997 yılına gelindiğinde, ünlü pop şarkıcısı, HIStory albümünün hit parçalarının remix’lerinden oluşan “Blood On The Dance Floor: HIStory in the Mix” i piyasaya çıkardı. Albümün çıkış parçası “Blood On The Dance Floor”, “Is It Scary” ve “Ghosts” büyük ilgi gördü ve iyi bir liste başarısı kazandı.

    Michael, bu albümünü, büyük yardımını gördüğü Elton John’a ithaf etti. “Is It Scary” ve “Ghosts”a, Jackson ile Stephen King tarafından yazılan, Stan Winston tarafından yönetilen 35 dakikalık bir klip çekildi. Halen dünyanın en uzun müzik videosu olma özelliğini koruyan klip, yine uluslararası bir başarı kazandı.

    ‘Invincible’la tekrar zirveye çıktı
    2001’de Jackson, 13 ülkenin pop müzik listesinde bir numaraya oturacak olan “Invincible”‘ı çıkardı. “You Rock My World”, “Cry” ve “Butterflies” gibi hit teklilerle piyasalarda fırtına gibi esti. Ancak, albüm çıkmadan önce, ünlü yıldızın, Sony Müzik’in sahibi Tommy Mottola’yı, süresi dolmak üzere olan kontratlarını yenilemeyeceği doğrultusunda uyarmasına rağmen, Jackson’la şirketin arası açıldı.

    Yasal prosedürler nedeniyle, albümle ilgili tüm promosyonlar ve tekli satışları iptal edildi. Mottola’nın, Afrika kökenli Amerikan sanatçılara saygısız davrandığını ve hakaret içerikli konuşmalar yaptığını iddia eden Michael, şirketin zenci artistleri çıkarları doğrultusunda kullandığı yönünde bir açıklama yaptı. Sony ise, sanatçının iddialarında doğruluk payı olmadığını savundu.

    2001 yılının Eylül ayında, yıldız şarkıcı, solo kariyerinin otuzuncu yılını doldurması şerefine, Madison Square Garden’da bir kutlama partisi düzenledi. Partide Michael’ın yakın dostlarından efsane aktris Elizabeth Taylor, bir zamanların ünlü çocuk yıldızı Macaulay Culkin ve Chris Tucker da yer almışdır. Bu özel gecede, Usher, Whitney Houston, Destiny’s Child, James Ingram, Gloria Estefan, Liza Minelli, Marc Anthony, Shaggy gibi ünlülerden bazıları Michael’ın hafızalara kazınmış şarkılarını okurken, bazıları da kendi parçalarını seslendirerek geceye renk kattılar. N’sync ve Britney Spears Michael’la düet yapma şansını yakalamışlardır. Michael kardeşleriyle de özel bir performans sergiledi. Bu gece ile yıllarca ara verse dahi Michael’ın en üstün sahne sanatçısı olduğu ve King Of Pop lakabını layıkıyla almış olduğu akıllara bir kere daha kazındı.

    2003’te, Jackson, “Resurrection” adında bir albüm çıkaracağı haberini verdi ve albümün promosyonunu kısa bir filmle yaptı. Aynı yılın Mart ayında, “Xscape” şarkısının çıkacağı, yayın organlarında duyulmasına rağmen, bilinmeyen nedenlerden dolayı iptal edildi. Bunun yerine yılın sonlarına doğru, Jackson’ın zirveye çıkıp hit olmuş tüm parçalarını içeren “Number Ones”, Sony Records etiketiyle CD ve DVD formatında piyasaya sürüldü ve 8 milyondan fazla bir satış rakamı yakaladı.

    Çocuk tacizi suçlamaları
    Jackson çocuk istismarı hakkında şunları söyledi:

    “Beni gerçekten tanıyan herkes şunu iyi bilir ki, çocuklar hayatımdaki her şeyden önce gelir ve bir çocuğa asla zarar veremem.”

    Albümdeki tek yeni parça olan “One More Chance”‘in klip çekimlerinde, yine çocuk istismarı iddiasıyla ikinci kez tutuklanan Jackson, masum bulunarak salıverildi.

    2004 yılının Ağustos ayında VH1 müzik kanalında, “Man In The Mirror: The Michael Jackson Story” adında, sanatçının hayat hikâyesini anlatan görsel bir biyografi yayınlandı. Gavin Arviso tarafından Jackson aleyhine tekrar gündeme getirilen cinsel çocuk istismarı suçlamalarına karşılık, ünlü rap şarkıcısı Eminem “Just Loose It” şarkısıyla göndermeler yaptı. Tartışmaların alevlenmesi üzerine Michael, açıklama yapmak zorunda kaldı.

    2005 yılının Haziran ayında, hakkında açılan on davanın tamamından beraat eden Jackson, Bahreyn’e yerleşti. Şarkıcının aşırı kilo kaybetmesi ve stres-zararlı alışkanlıkları onu kötü etkiliyordu.[95] Ünlü sanatçı California, Santa Maria`daki mahkemede hakkında öne sürülen çocuklara taciz suçlamasından aklandıktan hemen sonra Prens Şeyh Salman bin Hamed Halife`nin davetlisi olarak Bahreyn’e uçmuştu.

    ‘Movie Database’ sitesinin haberine göre Jackson’ın avukatı Thomas Mesereau, şarkıcının Neverland’daki malikanesini satıp hayati bir karar alarak Bahreyn’i çalışma merkezi ve ikametgahı olarak seçeceğini doğruladı. Mesereau, “Jackson hayatının seçimini yaparak en zor anında kendisini yalnız bırakmayan sadık dostlarının yanına yerleşiyor. Ayrıca Bahreyn Michael’a sağlık açısından oldukça iyi geldi” dedi.

    Burada zamanını yeni besteler yaparak ve Katrina Kasırgası mağdurlarına ithafen “I Have This Dream” şarkısını yazarak geçirdi. Bu şarkının seslendirilmesinde Ciara, Snoop Dogg, Keyshia Cole, James Ingram, Jermaine Jackson, Shanice, Shirley Caesar ve The O’Jays gibi ünlüler yer aldı. Ancak, şarkı bilinmeyen nedenlerden dolayı yayınlanmadı.

    2006 Şubat ayında, Jackson’la eski eşi Deborah Rowe’un velayet davası sonuçlandı. Mahkeme, eski eşlerin çocukları üzerindeki haklarını sınırlandırarak ihtilafa açık bir karar verdi. Mart ayında ise, Kaliforniya İşçi Dairesi, sigorta ücretlerini ödemediği gerekçesiyle Neverland çiftliğini kapatarak, sanatçıyı, 69 kişiden oluşan her bir işçi başına 1000 dolar olmak üzere, toplamda 69.000 dolar tazminat ödemeye mahkum etti.

  54. hepsi var lan bende

  55. ben onu çooooooook seviyorum annem tüm şarkılarını biliyo hem o yedi oni woki değil eni oni wokey eni wokey eniiii
    babam bana ayakkabısını şapkası kıyafetini alacak saçı aynı ben ve yemin ederim dansını yapa biliyorum micheal jakson için üzülüyorum genç di ölüm nedeni kara iken arkadaşları dalga geçmiş o ndan kendini öyle yapmış o kadar harekete o vücut nasıl dayansın hem zayıf okadar ilaç nankoz serum …. çok güzel dans diyordu smooht ciriminal ı ve afrikada yaptiğı şarkı the dont s mu ne onu da biliyordum micheal pepsi rekla mında babam ve diğerleri toplantı yaptı annem ise konserıne gittişti micheal jakason burun ve başka amilyatta oldu

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: