Jandarma Teşkilatının Kurulması

itfa14 Haziran 1839 da Jandarma Teşkilatı kuruldu ve ilk nizamnamesi olan Asakir-i Zaptiye Nizamnamesi resmi mecmuada yayınlandıktan sonra yürürlüğe girdi.

Sonrasında ilk jandarma sayısını bir hafta sonra zamanın ilk sponsor cemiyeti olan Ülker-i Kurabiye Sepettopu Takımında oynayan Halim adlı oyuncu atmıştır.

Zamanın ünlü bestekarı Dede Efendi de "Benim yarim karşıki dağda Jandarma" adlı uşşak makamındaki şarkıyı bestelemiştir.

~ tarafından manthys Haziran 14, 2006.

6 Yanıt to “Jandarma Teşkilatının Kurulması”

  1. allah seni bildiği gibi yapsın abi🙂

  2. ilk tatbikat tarihini araştırdım ama kayıtlarda yok. 3 tane kasa yakıp söndürmek gelenek mi yoksa prosedür mü hala meraktayım.

  3. cendermenin alayları koğuştur, koğuştur
    benim yarim cendermede çavuştur, çavuştur
    kadir mevlam beni yare kavuştur, kavuştur

    kız ben sana demedim mi
    karşıki dağlar cenderme, cenderme
    yarin ufak sen askere gönderme, gönderme
    siyah zülfün ince bele indirme, indirme

    jandarmanın ardında ki süngüsü, süngüsü
    benim yarim jandarmada hangisi, hangisi
    ben yarime dayanamam doğrusu, doğrusu

    maamuut tunçer yorumu olaya anlam katmıştır.

    Bilgilerinize, saygıyla… hatta arz…

  4. İtfaiyenin kuruluşuyla resimde görüldüğü gibi boy sırası olayının oluşmaya başladığını görüyoruz resimde. Yani ilk boy sırasını uygulamaya çalışan ekiptir itfaiye. Hemen arkasından yanaşık düzeni bulmuşlardır. İtfaiyecilerin direkten kaymasının bir sebebi vardır o da ozamanlar merdiven yokmuş itfaiye ekipleri yangına ulaşmak için elektrik direklerini kullanmışlar o gün bugündür eski bir gelenek olan direk itfaiyede yukardan aşşağıya inmek için kullanılmıştır. Sonraların bu bakmışlar çok tutuluyor hemen tatil yörelerine kayması 2 lira olan yağlı kazık felsefesini kazandırmışlardır. Dj:Britta nın bir söylentiye göre bir kamyon dolusu suyu içip sonra işeyerek bir yangını söndürdüğü rivayeti ortalıkta dolaşmaktadır.

  5. geçen gün arkadaşlarla jandarma teşkilatı kuruyoruz yine…

  6. jan dharma , arkadaki rakamlara dikkat edin birde lock karisina kadar benziyor 2. adam

Bir Cevap Yazın

 
