poster fotoğrafçılığı

nereden aklıma geldi hiç bilmiyorum ama sadece unutmadan günah çıkarmak istedim hakim bey.

biz eskiden çok (…)

çok bi’şeydik işte. neydik ama bilmiyorum hiç. neyse, konu bizim ne olup ne olmadığımız değil zaten. ne yapıp yapmadığımız. aslında size ne di mi ama? olsun ben yine de yazmak istiyorum. olur da ilerde birgün unutursak falan hatırlatma olsun. malum balık hafıza.

bizim lise dönemimizde -ki 90’lı yıllara tekabul etmekte- şimdiki gibi sağda solda iki günde bir konser falan olmazdı. hatta ’92 yılına kadar gitanes’ da ki, bozuk akordlu, kıytırık vokalli death ve thrash metal gruplarının dışında grup görmüşlüğümüz de yoktu.

blue jean diye bir dergi satılırdı o dönemler. legal birşeydi. hala var mı inanın hiç bilmiyorum. heryerde bulabileceğiniz bir kuşe kağıt dergi işte. verdiği kocaman posterler ve 2-3 sayfalık hard rock – metal bölümleri için alırdık. hmm bir de stickerları vardı ranzalarımızı, kitaplıklarımızı süsleyen. illegal olarak da laneth var takip ettiğimiz. siyah-beyaz. fotokopi. heryerde bulunmayan. fanzin sevdamız o zamanlara dayanır.

eee hala biz ne yapardık onu anlatmadım ben değil mi? sabır. birazcık daha sabır.

biz bu blue jean dergisinin falan verdiği kocaman posterleri evde bir güzel yayardık yere sevgili darky beyle.. kat yerlerini düzeltirdik özenle. sonra da babamın bilmem nerden getirdiği 24 pozluk filmlerle çalışan minolta fotoğraf makinesiyle, blue jean yazısı kadraja girmeyecek şekilde fotoğraflarını çekerdik posterlerin. fotoğrafın fotoğrafı. zorumuz neydi hiç bilmezdik? güzel de çıkardı namussuzlar.

hatta ben 1 tane ac/dc fotoğrafı, birkaç tane de snake pit’ den çektiğimiz (bak bak yalana bak) metallica fotoğrafları satmıştık diye hatırlıyorum. yanlışsam siz düzeltin beni lütfen sayın darky.

eğlenirdik işte. ne sorumluluk vardı, ne başka birşey. serserilik güzel şey. o çocuk ruhu kaybetmemek, hayata çok da kapılıp gitmemek lazım. (evet kedi yavrusu kıvamındayım bu sabah)

ufff.. nasıl bir bitiriş oldu bu böyle. öperim efendim. herkesin hayat felsefesi kendine. 🙂

~ tarafından tgokdeniz Ağustos 22, 2006.

8 Yanıt to “poster fotoğrafçılığı”

  1. hakimim thom aynen aktarmış, bi ayrıntı var sadece. şimdi sağ elimizi kaldırıp yemini basmışken atlamak olmasın dedim.
    fotoları sattığımız doğrudur, ama o fotolar akmar’dan alınmış geçmiş sayılardaki hammer dergisi’nden çekilmişti.(o dönem yabancı bi dergiyi güncel takip edebilicen: nah! 🙂 geçmiş aylar gelirdi onlarla yetinirdik.)
    cüzzi bi meblaya bırakmıştık hem fotoları hakimim. öle para dediğimize bakma, en fazla sabah okul kaytarmalarında sandala giderken bi poğaça bi vermut parası işte.

    yalnız thom bey’in kadrajı iyidir hakimim, düşün o dönem scan miş, photoshopda crop muş, dekupeymiş hiç bişi yok. çekiyosun çektiğini bastırıyosun. preh preh.

    hayatbiziyutmuşkeniyibimolaoldu

  2. hakim bey, bir iki fotoğraf hatırlar gibiyim ama sattıklarını görmedim. gerçi satmışlardır hiç şaşırmam.
    posterleri çift taraflı basarlardı hatırlarsınız. gerçi hala öyle yapıyor bi çoğu. ne olcak şimdi madonna ile michael jackson sırt sırta.

    bırakınolmmadonnaposterlerinionlarbenim

  3. şarkı sözlerinin fotokopi çekildiği dönemden bahsediyoruz hakimim, heeey hey. sora da kalkıp yok konser var gelicen mi, bırak! sen buna konser mi dersin bire gafil. şimdi bi baktımda ne postla ne cümleler arasında bi bağlantı kuramamışım.
    hakimim “yazdım oldu” ya gel bi ara ya, hep biz hep biz sen de yengeyi al gel bi ara yaa, bekliyoruz bak.

  4. bak gene dellendim. ulan otur sen poster fotosu çek, kendi foton olmasın bi tane. nası bi anı yaşama duygusuysa fütursuzca, 4 sene bi tane fotomuz yok ya.
    olsun mangal gibi yüreğimiz var 🙂

    bütünkadifecemaatininşerefinekaldırıyorumkadehimi

  5. aramis yazsa da darki ben 🙂 valla

    ortiimdarkisenebeni

  6. Bahsi geçen dergi insanları demekki ticaret hayatına iyi adapte ediyormuş. Çünkü zamanın da dergi Tombow 0,5 kalem vermişti ve kenarda birikmiş paramla komple degiye yüklenip kalemleri 4 katı fiyatına satmıştım. Tabi sonra para yeme dönemim geldi paraları yedik yoksa şimdi Bill amcanın dediği fiyatın 2 katı parayla alırdım o şirketi.

  7. bi an kendimden şüphe ettim sayın drky!

    hayataortağızbeaccountaortakolmuşuzneolur

  8. […] Original post by thom and software by Elliott Back […]

Bir Cevap Yazın

 
