kız kenarı

kısaca, yer seçimi tercihidir aslında kendisi.  şöle ku; uçak, otobüs yolculukları gibi ulaşım cihazlarına ya da tiyatro, sinema vb. sosyal aktivitelerine bilet alırken yapılan tercihdir.

ilk bakışta erkek tabiri gibi gözükse de unisex dir. erkek kısmının yanına oturmak istemeyen kadın, kız, bayan ya da dişiler de sarfedebilir.

cam kenarı, koridor yanı, sahne önü, şöfer arkası, arka 5’li tabirlerinin birinci dereceden akrabası olduğunu da eklemek de fayda görüyorum.

genel kullanım:

thom: darki nerden olsun biletler?

darki: farkmaz sir ya kafana göre

albayımsı: kız kenarı olsun abi

~ tarafından darki Eylül 24, 2006.

35 Yanıt to “kız kenarı”

  1. kız kenarından ziyade “bayan yanı” daha bi sık kullanım içindedir. bi anlamda yaygındır halk arasında…

  2. sayın bb, aslına bakarsanız ya da bakmazsanız “kız kenarı” anlam ve içerik olarak “bayan yanı”ndan çok başka bi kullanımda karşımıza çıkıyo. dil bilimcilere göre, yanında olmaktan ziyade, seyretmek tadını çıkarmak için kullanılıyor. “cam kenarı”ndan doğayı, manzarayı seyretmek gibi.

    halkiçinsanatmısanatiçinzırvamı

  3. sayın darki, bahsim şudur ki “bayan yanı” tabirinin genel kullanımı içinde “kız kenarı” tabiri zaten yer bulmaktadır. çok daha genel, geniştir.

    dilbilimcileregörezırva

  4. sayın bb, kadifhe ayrıntı eşenkidir bildiğiniz üzre. dolayısıyla bir tabirin bir başka tabir içinde erime şansı da yoktur yine kadifhe sınırları dahilinde zannımca mı ki.
    ayrıyetten; “kız kenarı olsun” nidasını duyduğunuzda yaşadığınız hissiyat ve içinizde pörtükleşen kıvrımsal eğlence, “bayan yanı olsun” kalıbında yoktur.
    kız kenarı ayrı bir tabir olarak literatürde yerini almıştır ve nesilden nesile atalarımızdan bugüne kadar gelmiştir. bugünden sora “gel sen bayan yanının içinde yer al”, açıkçası ne ben diyebilirim ne thom bey.

    burdan bir sıçrayışla size “kızüstü bilgisayar” derim, dedim, deeeeermişim.

    dilbilimcilercandırcanandır

  5. peki sayın darki, bu kızüstü bilgisayar’dan, pilav üstü kuru’ya geçebilir miyiz dersiniz yoksa gereğinden fazla mı iğrençleşmiş oluruz..

  6. sayın darki on numara tabir insanısınız, ne diim…

  7. hemen geldim ve orta yerinden girecem kiz kenari ve bayan yani tartismalarina..
    simdi ben mesela bir bayan olarak bayan yani istemem. niye, teyzesi olur, dedikoducu ablasi olur, bik bik bik konusur sabaha kadar, kitap okutmaz, katil olurum bir de ulasim araci icersinde.. oysa bay yani oyle degildir. amcalarimiz olsun, delikanli abilerimiz olsun, cok cok iki keserler hatun kisiyi, sonra da uyurlar. rahat ederim.

    ama kiz kenarini da misal erkek kenarina tercih ederim. niye, cunku izleyecegim objenin killi milli bir herif olmasindansa sut gibi bi abla olmasini isterim.

    yaaa

  8. Koltuk sayısına göre bayan yanı ya da bayanlar ortası olabilir. Olaya oturcağınız bu şekle göre yaklaşıyorsanız bir uzman olarak gri suya dayanıklı duck marka bantla dolaşın ağıza yapıştığı zaman zor çıkıyor çıksa bile çıkartan kişi çektiği acıdan konuşamıyor. Cevizlibağ-ikitelli minibüsünde 2 bayan üzerinde testedilmiştir.

  9. hayır thom bey, gönül rahatlığıyla kuru üstünü söleyebilirsiniz bence. eğer “sümüklü seyyar midye” deseydik gerçekten iğrençleşmiş olurduk.

    tabiri örneklerle pekiştirme gereği görüyorum, sınıfta hala tereddütler seziyorum:
    örn1.
    -anne, kız kenarına oturabilir miyim?
    -tabi yavrum şöför amcana soralım boşsa otur.
    örn2.
    -kız kenarı benim olm, kalkarken seyretmesi çok zevkli.
    örn3.
    -ne yalan söliyim korkuyorum, içim bi fena oluyo kız kenarına oturunca. sen geç ben iyiyim böle.
    örn4.
    kızlar kızlar gelem mi, kenarınıza çömem mi?

    10dk. serbest çalışın, sözlü yapcam.

  10. peki benim merak ettigim, bir kizin kenari varsa, ortasi da olmamali midir? varsa ortasi? orasi neresidir ?

  11. şimdi bu kız kenarı, pizzanın soslu kenarına eş değerde midir? deel midir? nedir? endişe içine soktunuz sayın darki…

  12. tamaaaam kendi aranızda konuşmayı bırakın, thom!! kime diorum atıcam bak dışarı.

    sıradan gidersek; sayın fakeangel, elbette bir kızın ortası vardır. biyokinetik semptomar ışınları ile de bu nokta kolayca bulunabilmektedir. hatta “gel şu işin ortasını bulalım” deyimi de burdan üremiştir. ancak ve ancak bu orta noktanın bir tabir içerisinde yer alarak kullanıldığına henüz rastlanmadı. kadifhe’yi yakından takip eden dil bilimciler bu diyaloglardan feyz alıp kolları sıvarlarlar mı bilemem. “ken”cilerimizi ilgilendiren bi konu olsa hemen girişmişlerdi dicem ama.
    sayın bb, sizin sualinize gelirsek; her pizzanın soslu kenarı olmuyor bildiğiniz gibi. olanların tadından yenmezken, olmayanların kenarı bile yenmiyor mındar oluyor hatta “bunu bulamayanlar var” bile oluyor. kız kenarı ise daha stabil tabir, her koşulu destekleyemeyebiliyor. dolayısıyla eşdeğer tabiki deeeeller. ancak ince ve kalın hamurluluk, extra malzemelilik, supersupremelilik ve küçük/orta/büyük boyluluk yönünden benzerlikleri tartışılmaz. endişenizi anlıyorum çünki ben de endişelenmeye başlıyarak anksiyatemi kabartıyorum.

    bi kofi alalım devam edelim çocuklar. thom! defterini alıp yanıma gel sen.

  13. hazir kencilerden bahsetmisken siz, cok derin manalar iceren bir baska ken sarkisi dinledim bugun.. size armagan etcektim ama, sarkiyi unuttum.. ama baliklarin hesap yapip denize atlamasindan falan bahsediyordu sanirim..

  14. iggy pop’un da dediği gibi;


    the fish doesn’t think,
    because the fish knows
    everything.

    diyesim var o zaman bu henüz duymadığım -neyse ki duymadığım- ken şarkısına ama konudan uzaklaşmış olucam.
    kenardan kenardan gidiyim ben en iyisi.

  15. büyük düşünür ve söylenir iggy pop’u seven bir cemaat olarak bundan sora kendisine “ig” demeyi teklif ediyorum.

    bizirahatbırakıntamammızuhauauhaha

  16. buarada kaç gündür aklımda sorıcam hep balıklaşıyorum:

    şimdi yeri gelmişken; kıçımın kenARI özdeyişindeki “arı”ya işkillenmeli miyiz yoksa “ryu”cular bizim yerimizi işkilin ucundan tutarlar mı? “r” sertünsüzlerce benzeşse “n” olsa mesela. ah şu türkçe nereye çeksen oraya uzuyor namıssız.

  17. feykencildan dev hizmet. usenmedim ve buldum efendim..

    bile bile sen bir kahkaha
    bense latife olamadik yine
    gece gunesim dusunmeden sondu
    kalbimi serinlettin, bu defa boyun egdim
    hangi guvercin atlamis catidan
    yada hangi balik denize hesap yapip akillica
    bile bile sen bir kahraman
    ben bir hikaye
    sessiz film gibi caresiz sustum
    bugun pamuk kalbinden tasiniyorum
    masal diyarlara goc edip yeniliyorum
    her gozyasi sana
    her hatira bana
    inanamiyorum, sensiz kaldim yine
    bile bile bir gunahkar
    bense bir gunah olamadik yine…

    ve simdi de, izninizle boyle derin manalar iceren bir sarkiyi yapan yaratici zihniyete ben de yine iggy pop amcamizin bir sarkisini armagan etmek istiyorum..
    kencigim, kicimin kenani i wanna be your dog!

  18. ayrica kiz kenari tabirindeki r benzesip n olabilir sanirim. bir de ustune bir unlu dusmesi olursa..

    kiz kenan aha..

    turkce boyle biz napalim

  19. aman dielim sayın fakeangel naaptınız, çocuk şimdi rüyasında hamile falan kalır. uğraş dur sonra.

  20. ben bi deniz kenarına iniiimm…

  21. bi kenan yeter bize sanirim.. daha cozemedigimiz cok sarkisi var ustelik.. bir de coluguylan cocuguylan ugrasamam hic..

  22. hayır sayın bb, deniz yanına inin bence 🙂 lütfeeeeen

  23. hemen sayın darki hemmen:) sizi mi kırıcas…

  24. […] iş bu yazı, sir darki’nin “kız kenarı” isimli postundan çağrışımla kelimelere dökülmüştür ya da birazdan dökülecektir. […]

  25. yeni türkümden bir bukleyi sizinle paylaşmak isterim.

    deniz yanı tuz olur
    buz üstünde su olur
    çok nazlanma sayın yarim
    kız kenarı farz olur

    teşekkürlerhh…

  26. dil bilimcilerin telefonuyla uyandım, gaza gelmiş kendileri. derler ku, tabir yöresel farklılıklar gösterebiliyormuş tedbiri elden bırakmıcakmışız.
    misal de verdiler:
    *kızan kenarı (tarakya bölgesi)
    *kapcik kenarı (anonim)
    *cıvır kenarı (ist. avrupa yakası)
    *kiz kenari (web, mail vb. internet kullanımı)

    keşkehakanpekerdegelseydi

  27. standart bir kizin kac kenari vardir?
    iç acılarımın
    toplamini hesaplamam gerek de..

  28. sayın aduket etkisi, iç açılarınızı toplamak için kenar sayınıza ve ölçünüze zannımca gerek yok. hatta gün gelse dış ölçülerinizi sorgulasanız kenar sayınıza yine gerek yok. şöleki popüler biriyseniz(kadifhede oldugunuza göre kesin ölesiniz :)) sizin kenarlarınız ya 3-4-5 dir ya da bilumum bunun katlarıdır.

  29. duzeltme: iç açı degildir, iç ACIdır sorulan.

  30. çok sofistike gördüm sizi sayın aduket etkisi.
    ryu! ken! neredesiniz?

    sho ryu ken!!!

  31. düzeltmeye revize:
    sayın aduket etkisi, iç acılarınızı toplamak için kenar sayınıza ve ölçünüze zannımca gerek yok. hatta gün gelse dış acılarınızı sorgulasanız kenar sayınıza yine gerek yok. şöleki popüler birisiniz, kenarlarınız ya 9-16-25 dir ya da bilumum bunun katları ya da altlarıdır.

    aduketten jumpla kaçıyım dedim ama healtten biraz yedik galiba. thom armor cı nerdeyi sir, şöle bi sağlam gıcır body armor istiyorum işlemeli falan.

  32. cok sevgili aduket etkisi,
    sen acı sevmezsin. e standart hic degilsin. Toplayıp biriktirip napıcan? darki’yi de yoruyosun.cık cık cık…

  33. ahahah hay allah yav desifre olduk iki dakka gizlenemiyoruz.
    bug var bug var canak comlek patladi!!

  34. bu arada ryu dan hoslaniyorum.

  35. sayın aduket etkisi, ryu aradı sabah sabah. o da sizden hoşlanmak istiyormuş.

    ve sayın hahha, ben yorulmasam siz yorulmasanız nasıl çıkar zırvalar er meydanına söyler misiniz. varsın yorulalım ziyadesiyle çok düşüncelisiniz.

Bir Cevap Yazın

 
