Çemçük

Tabirlerin can-ı canan-ı. Söylemesi öyle zevklidir ki fırsat kollanır, kollandırılır. Genel olarak ağzını bi şekil büzenlere, öpücük dudaklılara, ya da böle sevip te sövemediğimiz kişilere karşı –kırıcı olmadığı gerekçesiyle- serzenişlerinizde kullanılabilmektedir. Şirinlikle, pis lik arasında kalır, gider gelir. Argoda başka anlamlara yalan yanlış yönlense de “çemçük ağız” tamlaması konumunda en sert muhabbeti bile yumuşatma yetisine sahiptir. Derin, genel ve zengin bir içeriğe sahiptir. Çeşitli sanatçılarımızın isimlerine yapılabildiği gibi hecelere bölüp, kullanıp, içinde anlam yaratmaya çabalamak yersizdir, gereksizdir, olmamalıdır. Anlamını yitirmesine sebebiyet açabilir. Çemçük kafalı, çemçük kılıklı ya da saf tekil olarak “çemçük” söylenişleri mevcuttur. Deyişler arttırılabilir. Hatta ve hatta kötü bir deyiş haline bile gelebilir, yeter ki istensin. Ki son zamanlarda tiki modeli bayanların konuşmalarındaki ağız şekilleri için sarfedilmesi anlamını biraz saptırmıştır. Geçer…

Kullanılışına yakın bir örnek;

BB: Darki, Thom diyo ki msn e gircekmişin, bişi yollucakmış.
Darki: Bırak o çemçük ağızlığı BB yaaa…

gibi gibi …

Reklamlar

~ tarafından dusselhayvan Eylül 25, 2006.

6 Yanıt to “Çemçük”

  1. Başka bir örnek, genç çizerlerimizin birinden gelsin;

    Oğul: bak baba sen bana hadım olamazsın dedin, gittim parayı bastım oldum…
    Yaşlı baba:yevrieem ben saena hadım olamazsın demedim adam olmzımızı mızımızı…
    Oğul: hay sı..ayım senin çemçük ağzına. mıyır mıyır ne dediğin anlaşılmıyo be!

  2. 10 numara bir tabirdir kendisi. hatta thom bey, pek bi sever, dillendirir de kimi zaman. sayın bb, elinize sağlık siz de 10 numara açıklamışsınız bize de bi tek zırvalaması kalmış.
    birçemçükbirçemçüğegelberaberbirçemçükçütükkanıaçalımdemiş

  3. Kütahya’da yaşadığım vakitlerde ben bide bunun susak ağızlısını duymuştum pek bi gülmüştüm belki ilerleyen günlerde bu güzide anadolu şehrinde kullanılan pek çok ilginç deyim ve kelimeleri açıklarım.çok çemçüklük yaptım ben şimdi yuaa

  4. çemçük yakını eş değer bir versiyonu daha vardı dicektim ki başka bir postumuzda sayın darki dile getirmiş. kapçuk ağızlı da kullanılabilir.

  5. çemçük 🙂 iimiş 🙂 🙂

  6. yaf ilk iletindeki örneğe yarıldım resmen şeftali gb çekirdeim çıkıncaya kadar :D:D:D

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: