havaalanında -ku bağlacı

check inyer: dalaman havaalanı

zaman: 2-3 gün önce, saatlerden akşamüstü

iş dolayısıyla fethiye cihetlerine gitiğimizi malum kadifhe ahalisi bilmekte. işte bu iş dönüşü yorgun argın havaalanına girdik. bendeniz çantalar ıvır kıvırla uğraşırken, sir aramis check-in için kimlikleri toplayıp, thy’nin gişesine yanaştı. online bilet falan filan bilumum bişiler. neyse çantalarımızı da koyduk üst üste, kırılcak edilcek var mı yok mu, herşey normal.

son sigara huzursuzluğu yaşayıp check-in le vedalaşmak için işlem sayıyoruz. niyse güzide hatun kişi gişeden bir hamlede sıyrılıp yanımıza geldi elinde biletler(niyeyse). buyrun bu sizin, bu sizin, “darki kimdi” “benim” “ee bu da sizin”. elinde bir tek bilet kaldı onu da biletsiz kalanımıza uzatarak:

– bu da sizin KU dedi ve gitti.

biz şok yaşayıp atlatmaya vakit harcamadan, direkt olarak koptuk güru halinde. hatun kişi de bize uzaktan tebessüm etti sadece. ekip tahmininizce geyiğin dibine akabinde vurdu: ” abi bi sigara alsak mı ku?”, “sen kaçta oturuyosun ku?” vb.

bendeniz çok oralı olmadım. çünkü üni. döneminde bi istatistik hocamız vardı.(yaşanmış okul hikayesi oluyo ama neyse) adamın -ki bağlacı ve eki -ku ydu. yer hostesimiz büyük ihtimalle dilini sürçtürmüştü ama bizimki her daim ku kullanırdı. 2 sene boyunca “define variable ını alsak mı ku?” “yeniden mi hesaplasak ku” gibi cümlelere çokça maruz kalmıştım. yöresel aksan mıdır? yoksa dil dönmemesiyle alakalı bişi midir halen düşünmekteyim. çünkü bahsi geçen şahıs odtü mezunu bir şahıs. erçin bey bey’de kendisini yakından sever hatta 🙂

neyse efem vatana millete -ku bağlacı hayırlı ola

~ tarafından darki Eylül 25, 2006.

6 Yanıt to “havaalanında -ku bağlacı”

  1. bu bağlacı en son, sevgili şahan’ın dişi yakarışında nevriye budak’ın diişinde hatırlıyorum. 🙂

  2. gün geçmiyor ku, hangimiz şahan diliz. hatta falan.

  3. belki de, hostes abla biletsiz arkadasinizi kuğuya benzetmistir ve bu da sizin kuğu demistir dalga gecmek amacli ama siz yanlis anlamissinizdir.

    ayrica, sizinku’da kullanilan -ku baglac degildir. bir ilgi ekidir. ayri degil bitisik yazilir. yani bu post hepten yalan olmus hih.

    basligin havaalaninda -ku iyelik eki olarak degistirilmesini talep ediyorum. yok oyle kalacaksa da, baglaclar ek degil kelimedirler. o nedenle de eklerin onune koydugumuz tire(-) baglaclarin onune konmaz hih.

    kisaca, derslerini kacirmadigim tek ogretmen olan darki beyin boyle cok dilbilgisi hatasini bir arada yapmasina sinir oldum evet.

    ayrica, sabahtan beri bisey yiyemememe sebebiyet veren management hocasina (ilk derste blok mu yapilir), konferansi hemen ders sonrasina koyan insanlara (insan biraz ara verir di mi) ve dee isyerindeki tum ogle yemegini yiyen personele de sinir oldum.

    size de yazik gerci.. sacmaliyasim geliyor burdayim. balon doldurasim geliyor burdayim. sinirlenesim geliyor burdayim. karnim acikiyor yine burdayim.. kapasaniza siz fakeangel a yorumlari fln.. bak kendime de sinir oldum simdi.. neyse (:

  4. uvv.. sinirimden dogru bile yazamamisim..
    belki de, hostes abla biletsiz arkadasinizi kuğuya benzetmistir ve bu da sizin kuğu demistir dalga gecmek amacli ama siz yanlis anlamissinizdir. bu cumleyi besteleyip kene rakip bile olabilirim hani..

  5. yeryüzünden bu kadar yalnış(bi yanlış daha) varken, insanoğlu bu kadar çiğ sütü emmenin verdiği riyasızlıkla hareket ederken, sokaklarda 3 paraya canımızdan olurken, arsızlık, namıssızlık ve zoraki ensest ilişkiler yaşanırken, çakkıdılar çakkıdılara, ağaçlar fidana, fidanlar dansözlere dönerken yurdumda, sinirlendiğiniz posta bakın sayın fakeangel. commentinize saygı duyar, teşkürü(teşekkür olucak darki teşekkür) bir borç biliriz.
    hatasız kul olmaz parçasını fon’a ver hancı, thom yaklaş sir, omuz omuz hababam sınıfı sallanışı yaparak, güzide insan fakeangel’a rahatlaması için link vericez.
    kalçayı sağlama çooook ezelden almıştık…

  6. gittim, okudum, geldim linki de. ben ztn ciddi diildim ki. sizin icin alir o ku iyelik ekini, birakin baglaci, bilesik kelime olarak bile tanimlarim ben sayin sirler 🙂

Bir Cevap Yazın

 
