sabunlarin gizli dunyasi ve insan vucudundaki ilk sabunun kesfi

hic merak etmez misiniz, butun gun bu lavabo kenarinda duran sabunlarin da baska bir hayati, gizli bir dunyasi var mi diye ? peki siz, gobek deliklerinizin sadece pamuk uretimine yaradigini mi zannediyorsunuz ? ya da, benim bu konseye dahil edildigim gunun alelade bir gun oldugunu mu dusunuyorsunuz ? iste size sabunlar hakkinda bilmedikleriniz..

efendim. sabun dediginiz, sadece bir hijyen malzemesi degildir. siz insanlarin henuz kesfedemedigi bir gercek vardir ki, o da yeryuzundeki, sizin cansiz diye adlandirdiginiz nesnelerin aslinda cansiz taklidini cok guzel yapabilmeleridir. peki kimdir bu sabunlar ?

atalari haci sakir olan sabunlarimizin insanlar alemine ilk adim attigi tarih, haci sakirin bir insan olan prenses haticeye asik oldugu 06.09.1823tur.  tarih dersimizi, masalsi bir ask hikayesiyle bolmek istemesem de kisaca bahsedeyim. hatice ile haci sakirin saray tuvaletinde baslayan asklarinin tam 3 yil surdugu soylenmektedir. bir gun prensesin ihmalkarligi sonucu, haci sakir eriyerek hayata gozlerini yumar ve sonrasinda prenses hamile oldugunu ogrenir. bebegin haci sakirden oldugunu herkesten saklar ve durumu ortbas etmek adina hemen komsu ulkenin prensiyle evlenir. dogan cocuga selin adini verirler ama, selinle beraber, insan vucudundaki ilk sabun olan sandy de dogar.

ve sabunlar bu tarihten insanlarin kendilerini fark ettikleri sureye kadar dilediklerinde insanlarin midelerinde dilediklerinde de o mideden cikip bir sabun formatinda dunyayi gezerek ve dunyanin cesitli nimetlerinden sonsuz sekilde yararlanarak kendi kulturlerini olusturdular. once kendi konusma tarzlarini yarattilar. ondan sonra zayif noktalarini kesfettiler. -ki sabunlar dudaklarina isaret parmaginizla bastirmadiginiz surece 7 yaslarina kadar yasarlar. ve 7 sabunlarda sonsuz demektir. 777 ise cok sonsuz.- kendi danslarini olusturdular ve takildilar kafalarina gore.  brad pitt ve edwart norton un dogumundan sonra bir grup sabun onlara tapmaya basladi. bir grup sabunun ise yasamsal amaci, icinde yasadiklari insan bedeninin sevgilisi-esi vs. varsa, onlari ayirmak oldu. son olarak da komik iki sabun olan bicir keyfim gicir ile duru altim kuru(ki kendileri benim anne ve babamdir.) sabun alemine o mukemmel espri anlayisini bagisladi.. siz insanlar anlamazsiniz ama, yer yuzundeki en komik kelime “düştüm” dür.

sabunlar hakkinda anlatilacak daha cok sey var ancak, ben asil onemli olan tarihe gecmek istiyorum artik. 26.09.1988 yilinda henuz kucuk bir kiz olan fakeangel salagi, biz sabunlara cok buyuk iskenceler yapiyordu. alenen yiyordu bizi. ve birgun annesi bunu kizim sabun yeme, midende birlesirler sonra orda yasarlar diye korkuttu (allah ondan razi olsun) ve o da inandi. ben de o hazir inanmisken, o gunden itibaren alistira alistira ona midesinde yasadigim gercegini anlattim.

sonra buyuk buyuk dedem haci sakirin gunumuz sabunlari icin yazdigi vasiyeti ve soy agacimizi bulduk fakeangel ile beraber. ve fakeangel in ablasinin icinde de, kardesim olan sandy junior un yasadigini ogrendim. ve sandy junior ile beraber anne babamizi bulduk. yani ben sadece bu konseyde yazan ilk sabun olarak degil insan vucudunda kesfedilen ilk olarak da adimi yazdim tarihe. 

biliyorum, midenizde yasayan ve gobek deligi dediginiz seyin aslinda onun gozu olan bir sabuna henuz tam hazir degilsiniz.. ama eger, arada icinizde susturamadiginiz bir ses size birseyler soylemeye calisiyorsa, ve siz icimdeki cocuktur diyorsaniz, ya da arada midenizin bulandigini dusunuyorsaniz sizin de artik icinizdeki sabunla tanisma vaktiniz gelmistir. cunku onlar cocuk degil (hayir hayir fil de degil) sabun ve sabunlar midede cok guzel dans figurleri yaparlar.

Reklamlar

~ tarafından fakeangel Eylül 26, 2006.

9 Yanıt to “sabunlarin gizli dunyasi ve insan vucudundaki ilk sabunun kesfi”

  1. tanıdığım dingil bir bağyan sabun ile intiharı seçmişti ama olmadı. belki de intihar deildi amacı, şimdi şimdi düşüyo bak 🙂 ayrıca sayın fake angel, sıvı sabun ve arap sabununu hiç bişie deişmem.

  2. ne içtin sen kuzumm??

  3. su ictim ben en son sayin sesar.. siz birsey ister misiniz icecek olarak? hanciya soyleyelim getirsin?

  4. şimdi bu sandy varya bi gün karşıdan karşıya geçiyormuş ama düşmüş. heheh düşmüş, çok komik di mi oolum duru. düşmüş.

  5. ya olum evet cok komik.. heheh

  6. temizlik imandan gelir, iman insanın kendindedir. boşuna denmemiş demekki sayın kraliyet hijyeni duru lady.
    dini ve öğretici içerikli wordpress komşularımız her yanımızı sarınca, kadifhemizde bi mutaassıplaştı bi mutaassıplaştı sormayın.

    boncuğumkadifemçatalkaramgelbakıyımnoldusanamahsunlaştın

  7. Çok saçma sabunu tarihi MS 200’lere dayanır hem bu anlatılan gerçek değil bir rivayettir. Diğer bir rivayete göre ise Roma’daki Sappo Tepesi’nde kurban edilen hayvanların yağ ve külleri yağmur sularıyla Tiber Nehri’ne karışır. Bu nehirde çamaşır yıkayan kadınlar fazla uğraşmadan çamaşırların temizlendiğini fark ederler. Nehir suyuna karışan yağ, kil ve küllerin köpüklü bir karışım oluşturmasıyla -ki bunun nasıl bir kimyasal bir formülü var orası belli değil- sabun keşfedilir.
    Not:Yoğun istek olursa başka rivayetlere de değinirim.

  8. istek olucak aga…istediğin kadar varsın.. he thom

  9. Bir başka rivayete göre sabun, Roma İmparatorluğu döneminde şetan işi olarak nitelendirilerek insan hayatından çıkarılmıştır. Sabunun insan hatından çıkarılmasıyla salgın hastalıkların önüne geçilememiştir. Önceleri tıpta hariçten tedavi edici olarak ele alınmış ve sonradan vücut temizliğinde kullanılmaya başlanmıştır. Kullanım alanı Orata Çağda genişleyen ve çamaşırların temizlenmesinde kullanılan sabun bulaşıcı hastalıklara karşı da dezenfektan olarak kullanılmıştır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: