boyle egitim sistemine kafam basmiyor.

gunesli ve guzel bir gune, aksamdan dus almis olmanin rahatligiyla,  bir onceki gun yaptigim alisveris sayesinde ne giycem diye dusunmeyecek olmamin hafifligiyle ve janis joplin`in o guzel sesiyle uyandim.

canim elma istedi, elmamiz bitti saniyorken buzdolabini actim ve kalan son elmayi alip yedim. aynaya baktigimda gozlerimin altinin saglikli gozuktugunu farkettim. dislerimi fircalarken dans ettim, yuzumu yikarken saclarimin uzadigini hissettim ve sevindim..  sevgili kedim cimbiza mama verdim, bir digeri olan boncuga yumurta yaptim, ustumu giyindim, biraz thom beyle oyunlar hakkinda lafladim ve turuncu ayakkabilarimi giyip evden ciktim.

hersey inanilmaz bir sekilde guzel devam ediyordu bu sabah. arabaya bindim ve aylardir bozuk olan cd calarina belki okur diye umut ederek guzel bir cd koydum, ve evet okudu.. oyle ki, braynla deyvid bile bozamadilar moralimi vidaut yu aym nating diyerek, sorgulatamadilar bana tekrardan zaman kavramini tick tock sesleriyle..

ve iste okuldaydim.. ders olmayacagini tahmin ediyordum ancak yine de bir amfilerin o tarafa gittim once, ve bu guzel gune yakisir bir sekilde hocanin ders yapmayacagi haberini aldiktan sonra da danismanimizin odasina dogru yol aldim.

benim odaya girmemle es zamanli olarak hoca bir explorer ekranini simge durumunda kucultuverdi ama benden kacar mi? boncuk gozlu kadife yazisini farkediverdim. aaa dedim, hocam siz kadife okuyorsunuz. evet dedi, biliyor musun sen siteyi, bak sabunlar hakkinda cok komik seyler yazmis birisi.. hadi ya dedim ben de. sonra da gulerek yaziyi benim yazdigimi soyledim. hadi ya dedi, ne guzelmis dedi. sonra kendi sitesini gosterdi. ekonomi uzerine bir blog.. hemen istatistikleri acti, bak dedi 6,000 ziyaretci gelmis bugune kadar. cok iyi di mi? diye sordu.  hi hi dedim ben de. bir yandan da seviniyordum icimden, tamam diyordum, sorunsuz bir kayit onaylatmasi icin istedigim ortam da saglanmis oldu.

sonra iste sadede gelindi, hoca numarami istedi ben de 2003bilmemne090 olan numarami soyledim ve gozlerini hafiften kisip ekrana yaklasip bir sure oyle bakti.. sonra bana dondu, son sinif olduguna eminsin di mi? dedi. evet dedim gulerek ben de.. allah allah dedi.. harcini yatirdin mi dedi.. evet dedim, bir daha allah allah dedi.. ve sonra dekani aramak icin eli telefona gitti.

gum.. bir anda anladim, sansim tersine donuyordu. dilekce dediler, yok olmaz sesini duydum telefondan dekanin, birseyler daha konustular ve konusuldukca benim kulaklarima varmak uzere olan agzimin kullaklarimla olan mesafesi giderek artti. neymis efendim, kaydimi internetten girememisim, dekan yardimcisi ugrasip beni tekrar kaydedemezmis, dilekce verecek onu takip edecek, kurula gidecek ve ondan sonra onaylanirsam kayit olabilecekmisim.. dilekce olarak memleketim olan adana`da cokca bilinen ama sizin pek de bilip kullanmadiginiz kufurlerden bir demet sunmayi dusundum ama yemedi.. sinir bir halde ogrenci islerine gidip dilekcemi yazip verdim..

simdi de, calistigim yurtta kendi kaydim disinda, kayit olmakta sorun yasayan bir dolu kizin da kaydini sorunsuz yapan ve kendi kaydimi da sirf pimpirikliligim yuzunden 3 kez kontrol etmeme ragmen, kayit yapmayi beceremeyen biri olmakla suclanan bir kisi olaraktan hem gevsek okul arkadaslarimin haha okuldan atildin esprilerine maruz kalmak hem de ogrenci isleriyle arasinda sadece 16 merdiven basamagi bulunan dekanligin dilekcemi almasi icin haftaya carsamba gunune kadar, kurulu toplamasi icin de ondan sonraki persembe gunune kadar beklemek durumundayim..

kibar biri olmasam (?!) boyle egitim sistemine kafam girsin derdim ama.. boyle egitim sistemine kafam basmiyor kisaca..

~ tarafından fakeangel Eylül 28, 2006.

6 Yanıt to “boyle egitim sistemine kafam basmiyor.”

  1. eğitimcilere, eğitim şart!!!

  2. Egitimci degil onlar,ogretimci.Hatta bir cogu onu’da beceremiyor.
    Kolay gele.

  3. 15 sene eğitin, eğitilene kadar bezdirin, bezdirip süründürün, süründürüp öldürün. eğitim kesinlikle şart, melmeket dahilinde okumuş insanolmayan insan açığı fazla. (çok protest oldu be 🙂

    hercanlıbirgünölümütadacaktır

  4. O gün kayıt günüydü ve uykumun en güzel yerini bölen saatimin alarmında uyanmıştım gerçi uykusuzluğuma ramazan davulcularının kendilerini baterist sanmalarıda gem vurmuştu ama olsundu genede yüzümü yıkayıp kenime gelip okula gidebilmiştim. Odama girip öğrencilerin gelmesini beklerken kitle halinde gelen öğrenci hücumlarına toplu soru sorma seanslarına ve mevzuatta bulunamayacak sorunları anlama ve çözme karmaşasına dahil edilmiştim. Tabi yol sorma, sınıf sorma, hoca sorma, konularına hiç girmeyeceğim. Derken sakin bir anımda okuduğum son iktisat yazılarımı değerlendirirken kapıdan içeri o girdi.Özel uğraşılarımı çok fazla lanse etmeyi sevmediğimden sayfayı minimize etmem bir oldu, ama kaçamamışız işte bakışlarından. Numarasını aldım ve internete bakarken isminin listede olmadığını farkettim. Bingo, ilk kayıt gerçekleştirememiş öğrenci gelmişti ve ben duruyordum, oysa şenliklere başlamamız havayi fişekler patlatmamız lazımken dekanlığı aradım, sorunu çözecek şey kalıpları belirli bir dilekçeydi bunu açıkça anlattığımda gözlerinde “allah allah neden beni bulur böyle şeyler” sorusu belirmişti, bende ona “dikkat etmezsen böyle olur” gibisinden baktım, oda bana “dikkat ettim ama sanki benden değil sistemden kaynaklanan bir sorun var” gibisinden baktı, bende bunun üstüne “hadi canım sende, koskoca sistem hata yaparmı” gibisinden bir bakış attım. Sonra gerilim azaltmak amaçlı blogumu sordu, bende daha o gün hitlere bakmıştım ve 6.000 i devirmiştim, o havayla yahu 6.000 kişi okumuş sitemi dedim, meğer hata yapmıştım, oda bana kendi hitlerinin 20.000 olduğunu söyledi, o an bir kaç saniye küsüratlarınıda söylesemmi diye düşündüm ama bunun gereksiz bir ifade olacağını düşünüp durdum.

    Odamdan çıkıp giderken onun aklındaki soru “Dilekçeye ne yazacaktım nereye verecektim” sorusu iken benim aklımdaki soru “Ne yazmışta 20.000 hit almış oldu”

    Şimdi okudum, güzel yazıymış tebrik ediyorumdur.
    20.000 + 1 oldu.

  5. neymis, gerginligi azaltmak icin danisman hocanla wordpress muhabbeti edersen boyle okula sayip sovdugun kadifhe sayfalarinda pisti olurmussun..

    aman efendim, ben bu uslubla iktisat hakkinda biseyler yazsam, 6.000 kisiden gectim sizden baska okuyan olmaz yeminle..

    hahayt 🙂 bir haftadir once kayit ondan sonra milli egitim kosusturmacalari, sonra danismanim tarafindan okunan bu yazi.. her gunum ayri bir solen adeta..

    neutanmazsinfeykencilsabunolsaerirutancindan

  6. tarih sayfalarına konu olacak bir post oluyo :). alkol üstü kadifhe sohbetlerimizde thom bey’le eğlenmiştik böyle bişi yaşanacağına dair ama sayın fakeangel’ın latife ediyo olduğunu düşünmüştük. etmiyomuşsunuz mu.

    evrenselimevrenselsinevrenseller

Bir Cevap Yazın

 
