yerine utanmak

utanma kavramı ve duygusunun; insanoğlundan insanoğluna, kızına, bacısına hatta kayınçosuna kadar değişmesinden kaynaklanan bir durumdan doğan bir tabir ve bir.

mevzu basit, şahıs arsızca bir hareket yapıyor ve umarsızca devam ediyor, siz onun yerine utanıyorsunuz. aslında utanmıyorsunuz da(bize ne ki), içinizden geçiyo. tanımadığınız şahsiyetlerde genelde kullanılan bir tabir. tanımadığım adamın yerine niye utanıyım diyerek, yerine utanasım geldi diyoruz.

kullanım detayı:

*hiç yerine utanmıyosun dimi (ebeveyn hönkürmesi)

*yerine utanmaz, arlanmaz bi adamsın (sevgili serzenişi)

*bunda yerine utanıcak ne var? (arsız insan söylemi)

*yerine utanmaktan yerin dibine girdim (kız kız dedikodularda)

*bi tur yerime utanır mısın? (meşgul insan mode:on)

*sen yokken yerine utandım haberin olsun (açık sözlü dost repliği)

*ortiim yerime utansana (kadifhe versiyonu)

~ tarafından darki Ekim 5, 2006.

7 Yanıt to “yerine utanmak”

  1. genellikle sabah programlarında, zaman zaman tartışma programlarında ve arasıra yarışma programlarında (hani şu dansöz, manken, oyuncu seçenler-seçilenler var ya!) sürekli yaşadığım bi duygu. salak salak konuşmalar zamanla alıştığım bi olgu fakat o çirkef kadın ağızıyla birbirlerine saldırmaları yok mu alllaahım sinir olmama fırsat kalmadan öyle bi utanç hissine kapılıyorum ki zap zaten kaçınılmaz bu durumda.

    ne diye açıyorum ki o kanalı ben insan…

  2. bence zaten sabah programlari esnasinda televizyon acilmamali..
    hatta sayin aramis, siz hic sinir olmayin utanmayin bole televizyon karsisina..
    atin 4242ye msginizi biz yerinize utanalim

  3. thom bey, siz kasmayın ben kadifhe adına yerinize utanıyorum. valla. hatta isterseniz yerinize tanıyorum, anıyorum, nıyorum, ıyorum, yorum, orum, rum, um, m.

    hatta ki hatta “adana çorum tek taşa korum” bile.

  4. eee darki bey, yerime sen utanmasan, ben utanmasan, kim utanmasa…
    kasamadım daha🙂

  5. pek tabi thom bey, bağlantı yavaştır, belki siz hamlamışsınızdır, belki bağlantı hamlamıştır, kimbilir. erol evgin bilir ama, bunun için aramayalım ayıp olur.

  6. nnasıl seni nutandıranlar nutansın yavrumm…batsın bu düünyaahh

  7. Seneler önce thom bey kendisinin yerine utanması için ben atamıştı. Fevkalade anılarımız olmuştur kendisiyle. Bak gene utandıracak şimdi bu yazıları görünce.

Bir Cevap Yazın

 
