ykb leyleği seni özlicez

yapı ve kredi

bir ömür beraber büyüdüğümüz, incecik amatör çizgilerle çizilmiş günlerinden, büyüyüp amblem-logo olduğu günleri dün gibi hatırladığımız leyleğimizi (mizi diyorum halka maal olmuştur. biz halkız ya.) kaybettik. acımız büyük.

bebe çebe yıllarımızda sipsi bi leylekdi. incecik bacaklı; bi tikelmiş bi de uçan halini hatırlıyorum ağzında standart bişiler. yapı ve kredi bankası nerde; o yazının tam altında üstünde ya da ortasında.  ilk metal saplı kumbaranın üstünde, kartondan kesip yapılan ilk maketin üstünde gene o.(ebeveyn çalışanı olunca ayrı bir içlemişiz). sonra sonra büyüdü, marka olma yolunda palazlandı. “ve” bağlacını attıklarında o da amblem-logo olarak sembolleşti, çağrıştırmaya başladı. karizma sahibi oldu, öle istediğin köşesinden çizemez oldun. kurum kimliği, kullanım kılavuzu bile oldu.

sonra avrupa gezdi gördü, ilk çocuk oyalama kartı oldu, genç telecard bi de waouv.(kredi kartı sapkınlığım burdan geliyo sanırsam). leylek olup uçarken packshotta gene logo olmasını bildi. 3d si, 2d si, animasyonu paraya kıyıp hepsini yaptı. sora ağar abi oldu, sahneyi mor zıpçıktılara bıraktı. o arka planda ciddiyetini koruyama devam etti.

haberleri aldık, reklamlarını duyduk ama geçenlerde bir yapı kredi bankası önünden geçerken, alınlıkta göremeyince kendisini; hüzünlendik.

yazıda bahsi geçen bankayla kadifhe kraliyetinin hiçbir ilişkisi yoktur dememize gerek var mı? yasal uyarıya? hadi canım sende bizimki tamamen duygusal, bildiğin leylek işte.

kadifheleyleğeeşenkcennetindetorpilyaptırmışrahatuyusundiyecanıııım

Reklamlar

~ tarafından darki Ekim 9, 2006.

13 Yanıt to “ykb leyleği seni özlicez”

  1. Beni o leylek getirmiş ve babam karşılığında 1.000.000 dolar vermiş. Leylek işi gücü bırakmış ve bankacılık işine girişmiş. Sonra Ölümün yaklaştığını anlayıp lennn bırak işi gücü göçebe kuşusun sen git uç tatilini yap demiş ve bunu uygulamıştır. Ben kendilerini taktir etmekteyim.

  2. peki şimdi benim param şeysindeki leylek benzeri el izi de koç ile bağdaştırılıp awuca mı dönecek sorarım sizee??

  3. leylek miymis o?

  4. pes yani sayın fakeangel 🙂

  5. cidden leylek miymis? sabahtan beri bakiyorum bakiyorum hala benzetemiyorum leylege falan.. tam benzetecek gibi olduum an da, 3 kanadi mi olurmus leylegin diyip tekrar basa donuyorum..

  6. şimcikk! evet o bir leylektir hepimiz biliyoruz lakin yanına cızıttırılan boynuzlar için çeşitli rivayetler dönmektedir.

    1.rivayet

    şimdi bu ykb yıllardır leylek ile evlidir. mutlu mesut geçinirler falan, yıllar gelir geçer. gün gelir bizim leylek, yok ben çocuğu olmayanlara çocuk getiricem, yok kumbara olucam, efenim yok benim göç mevsimim vardır, ıvır zıvır konuşup ara ara ykb nin yanından tüymeye başlar. aslında amacı ülke ülke, diyar diyar gezip çapkınlık yapmaktır. ne ayıptır ne ayıp! bizim ykb de bi güsel saf saf leyleğin her dediğinine kanar, yıllar yılları sürükler. bir gün gelir ykb hafif kıllanmaya başlar, derken bari çocuk yapayım da der, leyleği evine bağlıyim. derken leyleği kandırır ve çocuk yapmaya karar verirler. 9 ay 10 gün geçer, ykb ve leylek tek, ikiz, üçüz falan beklerken bi milyon tane mor yaratık çocuk dünyaya getirirler. çocuklar konuşamaz, dilsizdir. e tabi alaksız bir birleşme sonucu dünyaya gelmişlerdir. sadece “vada” adında kendi aralarında bir dil geliştirirler. neyse ne olursa olsun bunlar leylek ve ykb nin çocuklarıdır. birden bu kadar çocuğa sahip olan bizim leyleğin eli ayağına dolanır ve yasa dışı işler yapmaya karar verir. lakin evi geçindirmek durumundadır, evine ve çocuklarına iyice bağlanır. bu defa diyar diyar dolaşır, dolandırıcılık neyin yapmaya başlar. biraz zaman geçer ve çocuklar mendil satabilir, kapkaççılık yapabilir yaşa gelirler ve leylek çocukları çalıştırmaya başlar. çocuklar kah benzinciden, kah cepten, kah evlere gönderilen birer zarftan insanlar arasına karışıp para toplamaya başlarlar. leyleğin keyfine diyecek yoktur. ykb de sesini çıkarmamaktadır bu duruma. bir gün gelir çocuklardan bir kaçı toplanır konuşur, enayi yerine konduklarını düşünürler. Çünkü her gelen parayı leyleğe verirler saf saf. hain planlar yaparlar ve sonunda karar verirler. leyleği yani babalarını öldüreceklerdir. bir sabah leylek işe giderken, bunlar bi osmanlı sandalına atlar, bıyık, fes falan takarlar, başka bir kılığa bürünürler ve denizde sinsi planlarını gerçekleştirmek için kürek çekmeye başlarlar. leylek yorulduğu bir anda sandalın kıçına konar ve olan olur. hain çocuklar leyleği öldürür. sonrası malum, ykb kendine yeni, güçlü bir koca arar ve koç la evlenir. ve ardında kalan mor çemçük ağızlı yavrucaklar, hain olanları da beraberinde babalarıymış havası yaratmak için boynuzla gezmeye karar verirler.

    2.rivayet

    hikayenin başı 1. rivayetle eş değerde gider. leylek çapkındır ve ykb saftır anlamaz. gün gelir ykb durumu çakar ve leyleğin kıçına tekmeyi basar. ama ykb bir kere boynuz yemiştir ve bu durumu da “ben asilim evet aldatıldım” şeklinde göğsünü kabartarak herkese gösterir. boynuzla dolaşmaya başlar.

    3.rivayet

    ykb ve leylek kankalardır. yıllar boyu süper anlaşıyorlardır, yedikleri içtikleri ayrı gayrı gitmemiştir. bayramlarda, seyranlarda, doğum günlerinde hiç birbirlerini yalnız bırakmamışlardır. bir gün leylek der ki, ya yıllardır tatile çıkmıyorum ykb, hatta hiç çıkmadım anasını satim, bu ramazanda bi tatil yapsam ne dersin? ykb tamam olur der. leylek te bu duruma çok sevinir tatil yapacaktır, zaten ömrü hayatı boyunca hiç başka bir yer görmemiştir. ama sonra düşünür düşünür, ya ykb der, ben gidince yerime kim sana dostluk, kankalık edicek? ykb harbiden napıcas der. ve leylek yine cin fikirlerinden birini öne sürer, ykb olm mal mısın, ramazandayız, kurban murban geyiğine koç, koyun, kuzu bişi gelsin hem senle takılır hem de i-koç fln bişi millet te kanar der. sonra anlaşırlar leylek tatiline gider. koç la ykb kanka gibin takılırlar, bir süre sonra leylek nasılsa gelecektir ama zalak yollarda kaybolur, geri dönemez, bişilerr… sona i-koç bi güzel leylekle dalga geçmeye başlar ve sürekli aynı tekerlemeyi söyler, ykb nin başını yer.

    Leylek leylek havada Yumurtası tavada Gelmiş bizim hayata Hayat kapısı kitli Leyleğin başı bitli Leylek Gider Yuvasına İner Gider Ovasına Haber Edin Dayısına Gız Dayısız Gelin mi Olur Gız Emmisiz Düğün mü Olur

    cık cık…

    4. rivayet

    ykb aslında yapı kredi bankasıdır. ve geçenlerde Koç Holding ve İtalyan Unicredito’ya satılır. doğal olarak logosunu değiştirme, akıllardan eski imajın silinmesi gibi fikirler yürütülür. sonunda karar verilir ve eski logo olan leylek gider. herkes çok üzülür. niye üzülüyosak, her halukarda kçmıza giren yine borç yine borç. neyse leylek yerine hangi logo gelsin diye düşünülürken, düşünemezler, tıkanırlar. herkesten yeni logo için tepki geleceği kesindir. o zaman derler, şimdilik koç un logosu kalsın, tüm tepkiler bitince de yeni bi tane logo şeettiririz. çünkü koç holding e bağlı tüm marka ve sektörlerin hepsinin logosu bir güzel farklıdır. boynuzlu diildir, dir dir… Lakin bu logoyu, koç ile sürekli çalışan ve çok önemli bir grafik tasarımcısı olan arçelik logosunun da tasarımcısı ivan chermayeff tasarlamıştır. Ortada yine bir yeni logo tasarımı vardır. Çok değişik olmuş cidden. Şaşırtıcı 🙂

    efenim, daha bir çok rivayet var, işte ne bilm kötü cadı sihirle leyleği koç yapar geri gelemez leylek, yok efenim ykb koç burcundadır o yüzdendir, aman da aman leylek budisttir koç a tapar fln gibisinden ama onlara hiç girmeyeceğim. umarım açıklamalarım doğrultusunda bilgilenmişsinizdir.

    saygılarımla, arz-a değer….

  7. hala diorum orda leylekle beraber bir de el var..

  8. leyleği nerden çıkarıyorsunuz sayın angel. tabiki bildiğiniz el. leylek dediğin 6 kanatlı olur.

  9. ya yaa degil mi efendim..

    benleylegeleylekdemem6kanatliolmadikca

  10. sayın bb, nam-ı değer i-düşsel hayvan; bu yazdıklarınız tamamen rivayet. kulaktan kulağa, kulaktan dolma, midas’ın kulakları ve kral çıplak misali…(hz.3nokta)
    lise yıllarında montain denemeleri elinden düşürmeyen bir toplumu kandırmayınız artık bu anonim salatalarla.

    10numaratekerlemeyalnızkoptukailecek

  11. peki bu yeni logo için koç boynuzu falan diolar ama bence orda da çatal var direk. erkek tabiri oldu biraz ama resmen öle. hem ben erkeğim buarada thom bey.

  12. o benim bankamdı ve onu çalmışlar gibi hissediyorumherşey ya sa oldu ya da koç ya da başka ülkenin çocukluğumuzdan geriye hiçbirşey bırakmayacaklar sıra neyde……. tabii kaldıysa halaaa

  13. Verdiginiz bu bilgiler icin cok tesekkurler. Cok faydali oldu.

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: