korkarım fobim var!

phobia5.jpgŞu fobiler konusunda bilime aklım ermiyor bazen (hah! efekti vermek istiyorum burada). Yahu bu kadar çok şeyin korkusunu sistemli bir biçimde incelemiş, birde yorulmadan isim vermiş adamlar.

Şöyle açıklayayım konuyu 3-5 örnekle. Filofobi var mesela; sevmekten korkma, Tokofobi: gebe kalmaktan ya da çocuk doğurmaktan korkma, Genofobi: cinsellik korkusu, Musofobi: farelerden korkma, Homofobi: homoseksüellerden korkmak ya da homo olmaktan korkmak da diyebiliriz. Tabii ki birde en çok bilinen Klostrofobi: kapalı yer korkusu var.Bu liste uzar gider.Yalnız benim parmak basmak istediğim asıl nokta şu ki; bu kadar fobi içinde bir de akıllara zarar fobiler var ki bunların ne zaman, nerde, kimler tarafından adlandırıldığını yada kimlerin gerçekten bu fobiye sahip olduğunu ben çözemedim.Atomofobi örneğin yani atom patlamalarından korkmak.Yahu, Allah aşkına! kim korkmaz ki zaten atomik patlamalardan. Normal bir şey bu, ama kim bu kadar fobik düzeyde bundan korktuğunu söyler ki? Consekotalofobi var. Okurken bile zorlandınız değil mi…Tahmin edin bakalım nedir? Edemezsiniz. Yemek çubuklarından korkmak demek yani şu çopstik dediğimiz türde olanlardan. Hay Allah! ya insanın okudukça kopası geliyor. Peki ya siz  arakibutirofobi nedir bilir misiniz sayın okur? Yerfıstığı ezmesini yerken damağa yapışmasından korkmak demek.

İşte insanoğlunun hali bu. Her şeyden her zaman korkabilme özgürlüğümüz var.Bir insan bir isimden neden korkar sayın okur? Bakın onunda bir adı var Nomatofobi. Cehennemden korkmayı anlayabiliyorum ama Uranofobi yani cennet korkusunu hiç mi hiç anlamıyorum. Yani hayır, cennetten de korkuyorsa artık insanoğlu!! Dediğim gibi her an her şeyden korkma özgürlüğüne sahibiz fakat durumu biraz abartmış gibiyiz…Sözü daha fazla uzatmıyorum ve size bırakıyorum. Eğer çok merak ediyorsanız yinede buyurun göz atın o halde.
http://phobialist.com/

~ tarafından uselessanyway Aralık 10, 2006.

3 Yanıt to “korkarım fobim var!”

  1. bu boş isimlendirme işleminden sorumlu arkadaşlar boş durmasınlar diyerek, bi kaç uğraş çıkarıyorum:

    kahveme koyduğum şekerin fazla gelmesinden,
    kadifhe’ye ken cilerin comment girmesinden,
    cihazımın benzin uyarı ışığının bozulmasından,
    yediğim midye dolmaların muayyen günlerinde olmasından….
    çok korkuyorum.

    acilen isim rica ediyorum.. arkası gelecek.,

    insandiilsinizgeçengün

  2. bıyıklarımın burmaktan uçlarının kırılmasından,
    thom’un sakalı yolmasından ve tüysüz kalacağından,
    ağzıma sprey denk gelmesinden…

    ..de korkuyorum.

    boş durmayın gençler hade bakem.

    gaptanmalınistifolduhade

  3. gençler uğraşmışken, korkunun ecele faydasını halledin bi zahmet.

    hadiallahboşduranısevmez

Bir Cevap Yazın

 
